خوراکی

نقد و بررسی انواع خوراکی ها

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

التهاب پوست: چه چیزی ، چرا و چگونه درمان شود

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2028/2057/articles/Skin-Inflammation_1024x400.jpg?v=1584011398

 

چند بار روی پوست خود راش ، خارش یا تاول زده اید؟ بیشتر ما در برهه ای از زندگی التهابات پوستی را تجربه کرده ایم. اما آیا می دانید این راهی برای پوست شماست که می گوید سیستم ایمنی بدن شما به اختلال عملکرد خاص ، واکنش آلرژیک یا عفونت پاسخ می دهد؟

التهاب پوست معمولاً به عنوان نشانه ای از مبارزه سیستم ایمنی بدن با مهاجمان خارجی رخ می دهد. بیایید تمام علل ، روش های پیشگیری و درمان های آن را که توسط متخصص پوست ما دکتر هریش کوتام ، عضو معتبر انجمن متخصصان پوست ، دامپزشکان و لپرولوژیست های هند (IADVL) و جراحان زیبایی هند پیشنهاد شده است ، بررسی کنیم.


نکات برجسته:

التهاب پوست چیست؟
چه عواملی باعث التهاب پوست می شود؟
چگونه با پوست ملتهب رفتار می کنید؟
چه موقع با پزشک خود مشورت کنید؟
نکاتی برای التهاب پوست
شرایط التهابی پوست چیست؟
التهاب پوست چیست؟
التهاب پوست به درماتیت نیز معروف است. علائمی که حاکی از التهاب پوست است ، در درجه اول بثورات پوستی ، لکه های قرمز یا حتی از بین رفتن آن مانند تاول یا آبسه است. بثورات ناشی از التهاب معمولاً هنگام لمس سوزش ، سوزش یا خارش است.

گاهی اوقات شیوع صاف یا مانند جوش و تاول برجسته است. پوست می تواند قرمز شود و لمس آن گرم باشد. همچنین ممکن است در برخی از بثورات ترک خورده و خونریزی کند یا خشن و پوسته پوسته شود.

کلمه احتیاط:

هر التهاب مزمن که بیش از چند هفته طول بکشد نباید نادیده گرفته شود زیرا می تواند وجود بیماری هایی مانند سرطان و آرتروز را نشان دهد.

چه عواملی باعث التهاب پوست می شود؟
وقتی عفونت در بدن وجود دارد ، یا یک واکنش آلرژیک یا حتی یک بیماری یا بیماری پنهانی وجود دارد ، التهاب پوست یکی از واکنش های سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. وقتی سیستم ایمنی بدن از کار بیفتد ، می تواند واکنشی مانند مورد پسوریازیس ایجاد کند.

ژنتیک و باکتری های موجود در پوست نیز می توانند مانند التهاب اگزما باعث التهاب پوست شوند. واکنش آلرژیک به غذاهایی مانند غذاهای دریایی یا داروها نیز می تواند باعث التهاب پوست شود. به عنوان مثال ، هنگامی که افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند [1] غذاهای گلوتن مانند گندم مصرف می کنند ، واکنش روی پوست آنها به عنوان درماتیت هرپتیفورمیس شناخته می شود.

واکنش به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی یا عطرها می تواند باعث شکستگی شود. در حالی که التهاب پوست ناشی از تماس با پیچک سمی کاملاً شناخته شده است. عفونت های باکتریایی یا قارچی مانند کرم حلقوی نیز شناخته شده اند که باعث التهاب پوست می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، به ویژه برای کسانی که از بیماری خود ایمنی لوپوس رنج می برند [2] می تواند باعث ایجاد بثورات یا التهاب پوستی شود. بثورات گرمایی نوعی التهاب پوستی است که در خارج از گرما باعث می شود عرق در منافذ مسدود شود و باعث بثورات شود.

چگونه با پوست ملتهب رفتار می کنید؟
پوست ملتهب بسته به شدت یا علت بثورات با درمان های موضعی مختلف و حتی داروهای خانگی قابل درمان است. بهتر است در صورت ادامه بیش از 24 ساعت بثورات ، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

1. درمان های پزشکی
A. موضعی:
اینها روش هایی هستند که می توانند مستقیماً روی پوست استفاده شوند. آنها شامل کرم های ضد باکتری یا ضد قارچ هستند. کورتیکواستروئیدهایی که باعث کاهش التهاب ، لوسیون های کالامین یا کرم های ضد خارش می شوند که دارای هیدروکورتیزون به عنوان ماده ای برای کاهش خارش هستند. تعدیل کننده های سیستم ایمنی که به سیستم ایمنی بدن هدایت می شوند نیز یک گزینه است.

ب) شفاهی:
داروهای خوراکی برای التهاب پوست باید فقط با تجویز پزشک مصرف شوند. برای برخی از واکنش های آلرژیک ، آنتی هیستامین های عمومی و همچنین آنتی بیوتیک های خوراکی و قرص های ضد قارچ برای عفونت های باکتریایی تجویز می شود. برای شرایط شدیدتر مانند پسوریازیس ، متخصص پوست ممکن است تزریق را تجویز کند.

2. گیاهان دارویی
ثابت شده است که استفاده از گیاهان و عصاره آنها برای درمان التهاب پوست نتایج مثبتی دارد. گل ماتریکاریا (بابونه) ​​و گل همیشه بهار (گل همیشه بهار) [3] به طور گسترده ای در درمان التهابات پوستی و بیماری هایی مانند اگزما و درماتیت استفاده می شود.

گیاهان دیگری که برای درمان التهابات پوستی استفاده می شود شامل آلوئه ورا ، فندق جادوگر ، روغن بومادران و روغن گل مغربی و غیره است. همچنین گیاهانی مانند بذر شنبلیله ، برگ / گیاه چنار ریبورت ، برگ مریم گلی ، گیاه خار مریم - همه دارای خواص ضدالتهابی .

3. درمان های خانگی


برخی از موارد التهاب پوست با کمک داروهای خانگی به طور موقت قابل درمان است. با این حال ، این فقط برای تسکین موضعی برای یک دوره کوتاه مدت است. شرایط پایدار باید توسط متخصص پوست درمان شود.

برخی از گزینه ها عبارتند از:

A. کمپرس سرد:
کمپرس سرد و مرطوب می تواند باعث تسکین خارش و قرمزی شود. یک دستمال تمیز را در آب سرد خیس کنید یا از کیسه یخ در ناحیه آسیب دیده برای تسکین استفاده کنید. یک حمام با صابون ضد آلرژی یا ساخته شده با مواد ضد التهاب نیز می تواند التهاب را کاهش دهد.

B. ماساژ روغن:
روغن درخت چای به دلیل داشتن ویژگی های ضد میکروبی در مقابله با التهابات پوستی بسیار موثر است. همچنین ضد التهاب است ، بنابراین می توان از آن با درماتیت سبورئیک نیز استفاده کرد. روغن را به آرامی در پوست سر و سایر نواحی پوسته دار ماساژ دهید.

C. رژیم غذایی:
جلوگیری از ایجاد التهاب مهم است.

https://is.gd/zvvcNl

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

ضد عفونی کننده های طبیعی: برای پوست و محیط شما بی خطر است

 

http://decamondchemistry.com/wp-content/uploads/2020/04/44-7.jpg

روغن درخت چای:

 

از روغن درخت چای میتوان به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی نام برد.خاصیت ضد میکروبی موجود در روغن درخت چای، برخی باکتریها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. درواقع، با افزایش فعالیت گلبول های سفید، با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی مبارزه می کند. این خاصیت مهم باعث می شود برای معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست استفاده شود و از بروز عفونت جلوگیری کند.

 

همه ما لکه های گاه به گاه پیدا می کنیم ، و به نظر می رسد که همیشه در نامناسب ترین زمان ها باشد. برخی استرس را مقصر می دانند ، در حالی که برخی دیگر تمایل به غذای ناخواسته چرب را هدف قرار می دهند. به هر دلیلی که باشد ، دیدن یک جوش کافی است تا بیشتر ما به نزدیکترین داروخانه برویم تا یک لوله خامه را برداریم قبل از اینکه بقیه دنیا نگاهی به چهره کمتر از زیبایی شما بیندازند. با وجود جو اقتصادی موجود ، ما بیش از هر زمان دیگری نگران پوست خود هستیم. در ماه سپتامبر ، مینتل پیش بینی کرد امسال فروش محصولات مراقبت از پوست صورت زنان در انگلیس به 1 میلیارد پوند برسد. به گفته این محقق ، مردان شروع به گرفتن هزینه کرده اند و 420 میلیون یورو برای محصولات مراقبت از پوست در سال 2010 هزینه کرده اند. با تشویق ، مینتل همچنین دریافت که مردان به طور فزاینده ای مشتاق خرید محصولات گیاهی و گیاهی هستند.

تجمع کنندگان لکه های رایج مانند بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید بدون شک کار را به پایان می رسانند ، اما با چه هزینه ای؟ دی اتکینسون ، از م Instituteسسه ملی گیاهان دارویی پزشکی ، می گوید: "کسی که همیشه از بنزوئیل پراکسید استفاده کرده است می داند که تمایل دارد پوست را خشک کند ، آن را از بین ببرد و در صورت استفاده بیش از حد باعث قرمزی و تحریک شود." علاوه بر این ، طبق گفته انجمن خاک ، مواد شیمیایی می توانند توسط پوست جذب شوند ، بنابراین باید مراقب مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی مورد علاقه خود باشید. کارگروه محیط زیست ، یک سازمان غیردولتی ایالات متحده ، یک پایگاه داده لوازم آرایشی عمیق پوست را تهیه کرده است که محصولات را براساس نگرانی های احتمالی بهداشتی رتبه بندی می کند. اتکینسون می گوید: "اگر از یک محصول گیاهی ملایم مانند روغن درخت چای روی پوست خود استفاده می کنید ، ضد عفونی کننده است و همچنین باعث ترمیم بافت و پوست می شود و باعث تجزیه پوست نمی شود."

فندق جادوگر ، آویشن ، گل همیشه بهار ، درخت چای و اسطوخودوس دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی طبیعی هستند و می توانند برای درمان یا جلوگیری از لکه های آلوده ، جوش و آکنه مورد استفاده قرار گیرند. با دارا بودن اقدامات ضد میکروبی ، ضد باکتریایی و ضد قارچی طبیعی ، چنین عصاره هایی بر روی پوست موثر و لطیف هستند. در واقع ، اسید سالیسیلیک در اصل از پوست بید گرفته شده بود ، اتکینسون می گوید ، اگرچه دیگر چنین نیست. Dragana Vilinac ، متخصص گیاهان دارویی در Neal’s Yard Remedies ، می گوید: "گیاهان کیمیایی ترین تولید کننده و غیرقابل توقف طبیعت هستند." او می گوید ، بسیاری از ترکیبات طبیعی مشتق شده از گیاهان ، بازسازی بافت را تحریک کرده و میکروارگانیسم های بالقوه مضر را دور نگه می دارند.

ویلیناک هشدار می دهد ، اما حتی اگر از داروهای طبیعی نیز استفاده نشود ، می تواند آسیب رسان باشد. او می گوید: "ترکیبات طبیعی همیشه به احترام احتیاج دارند و دوز تنها تفاوت بین ماده ای است که دارو است (بهبود می یابد ، تسکین می بخشد ، درمان می کند) و ماده سمی است (آلودگی ، سلامتی و زندگی را به خطر می اندازد)." ‘مواردی وجود دارد که در صورت عدم استفاده در رقت صحیح در هنگام استفاده از روش صحیح ، می تواند خشن باشد.’ سوزان کمپ ، از مراقبت از پوست طبیعی معطر ، می گوید که روش های زیادی برای استفاده موثر از محصولات گیاهی وجود دارد. او می گوید: "می توان شستشوی صورت را با تهیه یک چای غلیظ یا دم کرده از گیاهان خشک یا گیاهان تازه ، صاف کردن آنها و استفاده هر روز به عنوان شستشو یا تونر روی صورت انجام داد." کمپ برای این کار ، برگ های فندق جادوگر ، گل بومادران ، برگ مریم گلی ، برگ رزماری ، برگ زیتون ، گزنه و گل های پیر را توصیه می کند. برخی از روغن ها را می توان به لوسیون ها و کرم های موجود اضافه کرد ، مانند Aromantic’s Anti-Acne Active Formula ، 3.95 پوند ، که یک ترکیب طبیعی از روغن آکای ، روغن آندیروبا و حبوبات کوپایبا است. همچنین Aromantic and Neal’s Yard Remedies دوره هایی را برای کسانی که می خواهند بیاموزند چگونه محصولات زیبایی خود را بسازند ارائه دهد. دوره یک روزه مبتدیان مراقبت از پوست طبیعی Aromantic 125 پوند هزینه دارد و در تاریخ 19 و 20 آوریل در لندن برگزار می شود ، در حالی که Neal’s Yard Remedies دستورالعمل های دوره های یک روزه زیبایی طبیعی ، 110 پوند را در طول سال برگزار می کند.

اگرچه ممکن است خود آمیخته شدن تنتور وسوسه انگیز باشد ، اما اتکینسون می گوید بهتر است یک گیاه شناس معتبر NIMH پیدا کنید که بتواند راهنمایی کند. او همچنین مهم است که هنگام درمان یک مشکل پوستی به "کل فرد" مراجعه کنید تا مشخص شود چه موارد دیگری می تواند در این مسئله نقش داشته باشد. او می گوید: "شما سعی می کنید که دلیل آکنه آن شخص را بررسی کنید." ‘آیا عدم تعادل هورمونی وجود دارد؟ آیا رژیم غذایی آنها ضعیف است؟ آیا این به دلیل تمایل خانوادگی به آکنه است؟ و سپس آن مسائل اساسی را امتحان کرده و اصلاح می کنید. و امیدوارم با بهبود کل سلامت عمومی مشکلی مانند آکنه را اصلاح کنید. '

ضد عفونی کننده های طبیعی نه تنها برای پوست شما بهتر هستند ، بلکه به محیط زیست مهربان تر هستند زیرا زیست تخریب پذیر هستند. ویلیناک می گوید: "پس از بی پروایی قرن گذشته ، ما فقط در حال بررسی اثرات آلودگی هستیم که قبلا توسط صنایع دارویی ، آرایشی ، مواد غذایی فرآوری شده و صنایع شیمیایی خانگی به سیاره ما وارد شده است." اگرچه وی به نیاز به برخی از مواد شیمیایی ساخته شده توسط انسان پی می برد ، اما ویلیناک می گوید ما می توانیم از طبیعت بیاموزیم و محصولات خود را تولید کنیم و در نتیجه تأثیر خود را بر روی کره زمین به حداقل برسانیم. او می گوید: "ما به عنوان مصرف کننده به معنای واقعی کلمه قدرت محافظت از پوست خود را داریم و با انتخاب تنها محصولات طبیعی از محیط بلافصل مراقبت می کنیم."

خودتان را با چیزی طبیعی درمان کنید

روغن درخت چای ضروری ارگانیک.

منبع: https://is.gd/lXMA2t

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

آنتی اکسیدان ها: آنچه باید بدانید

https://familydoctor.org/wp-content/uploads/2010/05/shutterstock_430566880-705x470.jpg

 

سلولهای بدن شما هر روز با تهدید روبرو می شوند. ویروس ها و عفونت ها به آنها حمله می کنند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند به سلول ها و DNA شما آسیب برسانند. برخی از سلول ها می توانند از آسیب آسیب ببینند ، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. دانشمندان معتقدند که مولکولهایی به نام رادیکالهای آزاد می توانند در روند پیری نقش داشته باشند. آنها همچنین ممکن است در بیماری ها مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی هستند که به متوقف کردن یا محدود کردن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. بدن شما از آنتی اکسیدان ها برای تعادل رادیکال های آزاد استفاده می کند. این باعث می شود سلول ها آسیب نبینند. آنتی اکسیدان ها می توانند برخی از آسیب ها را محافظت و معکوس کنند. آنها همچنین مصونیت شما را تقویت می کنند.

راهی برای بهبود سلامتی
رادیکال های آزاد عناصر طبیعی یا ساخته دست بشر هستند. اونها می تونند ... باشند:

مواد شیمیایی که بدن شما با تبدیل غذا به انرژی تولید می کند.
سموم محیطی مانند تنباکو ، الکل و آلودگی.
اشعه ماورا بنفش از خورشید یا تخت های برنزه.
موادی که در غذای فرآوری شده یافت می شود.
شما می توانید به مبارزه و کاهش رادیکال های آزاد و آسیب آن ها کمک کنید. شما می توانید سیگار را ترک کنید ، در معرض آفتاب قرار بگیرید و غذای سالم بخورید. آنتی اکسیدان ها نیز ممکن است کمک کنند.

بدن شما برخی از آنتی اکسیدان ها تولید می کند. بهترین راه برای دریافت آنتی اکسیدان از طریق برخی غذاها و ویتامین ها است. آنتی اکسیدان های رایج عبارتند از:

ویتامین A
ویتامین سی
ویتامین E
بتاکاروتن
لیکوپن
لوتئین
سلنیوم
با داشتن رژیم غذایی سالم می توانید بیشتر این آنتی اکسیدان ها را دریافت کنید. این شامل ترکیبی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ است. غلات ، دانه ها و مغزهای کامل نیز مواد مغذی خوبی را تأمین می کنند.

ویتامین A در شیر ، کره ، تخم مرغ و کبد وجود دارد.
ویتامین C در بیشتر میوه ها و سبزیجات وجود دارد. میوه هایی مانند توت ، پرتقال ، کیوی ، طالبی و پاپایا بخورید. از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی ، گل کلم ، کلم بروکسل و کلم پیچ استفاده کنید.
ویتامین E در برخی از مغزها و دانه ها وجود دارد. به عنوان مثال ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، فندق ، و بادام زمینی. می توانید آن را در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ پیدا کنید. همچنین می توانید آن را در روغن سویا ، آفتابگردان ، ذرت و روغن های کانولا پیدا کنید.
بتاکاروتن در میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن وجود دارد. از میوه هایی مانند هلو ، زردآلو ، پاپایا ، انبه و طالبی استفاده کنید. سبزیجاتی مانند هویج ، نخود فرنگی ، کلم بروکلی ، کدو و سیب زمینی شیرین بخورید. همچنین در برخی از سبزیجات سبز برگ مانند سبزیجات چغندر ، اسفناج و کلم پیچ وجود دارد.
لیکوپن در میوه ها و سبزیجات صورتی و قرمز وجود دارد. این شامل گریپ فروت صورتی ، هندوانه ، زردآلو و گوجه فرنگی است.
لوتئین در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، یقه و کلم پیچ است. همچنین می توانید آن را در کلم بروکلی ، ذرت ، نخود فرنگی ، پاپایا و پرتقال پیدا کنید.
سلنیوم در ماکارونی ، نان و غلات ، از جمله ذرت ، گندم و برنج وجود دارد. می توانید آن را در محصولات حیوانی مانند گوشت گاو ، ماهی ، بوقلمون و مرغ پیدا کنید. همچنین می توانید آن را در آجیل ، حبوبات ، تخم مرغ و پنیر پیدا کنید.
هر آنتی اکسیدان دارای ترکیب شیمیایی متفاوتی است. هر کدام مزایای مختلف سلامتی را فراهم می کنند. مصرف بیش از حد یک آنتی اکسیدان می تواند مضر باشد. قبل از تغییر رژیم یا مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید.

مواردی که باید در نظر گرفت
پزشکان توصیه می کنند یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه ها و سبزیجات تازه باشد را رعایت کنید. بسیاری از محصولات دارای آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. همچنین حاوی مواد معدنی ، فیبر و ویتامین های دیگر است. تغذیه سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها کمک کند. با این حال ، آنتی اکسیدان ها به تنهایی از شرایط مزمن جلوگیری نمی کنند.

برخی افراد ترجیح می دهند از مکمل های آنتی اکسیدانی استفاده کنند. با این حال ، بسیاری متعادل نیستند. همچنین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید یا تنظیم نشده اند. این بدان معنی است که مواد تشکیل دهنده و دوز پیشنهادی ذکر شده روی بطری ممکن است صحیح نباشد.

همچنین به روش های مختلف به آنتی اکسیدان ها پاسخ می دهید. آنها می توانند خطرات سلامتی یا تأثیرات منفی بر سلامتی شما ایجاد کنند. به عنوان مثال ، افرادی که سیگار می کشند در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند. مصرف مقادیر بالای بتاکاروتن می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند با برخی از داروها تداخل کنند.

قبل از مصرف مقادیر زیاد آنتی اکسیدان با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند به شما کمک کند در صورت وجود مکمل هایی مناسب شما باشد.

https://is.gd/sRpEgW

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

10ماده موثر برای سلامتی

https://i2.wp.com/www.eatthis.com/wp-content/uploads/2020/01/red-kidney-beans.jpg?resize=640%2C360&ssl=1

 

در حالی که همه ما احساس یکسان نگاه کردن به آینه در یک روز مهم را داریم تا ببینیم یک جوش قرمز به شما خیره شده است ، اما بین افرادی که می دانند چگونه این مشکل را برطرف کنند و کسانی که اجازه می دهند این مشکل بلغزد ، تفاوت وجود دارد. رفع مخفی؟ تنظیم رژیم خود.

وقتی می بینید که لکه ای ایجاد می شود یا جوش هایی مانند بثورات پوستی مانند آن ظاهر می شود ، معمولاً نشانه این است که به مقدار زیادی قهوه ، الکل یا غذاهای پیری افراط کرده اید. بنابراین ممکن است یک سوال منطقی ، اما نادیده گرفته شده از خود بپرسید: اگر آنچه می خوریم در صورت ما ظاهر شود ، کدام یک از بهترین مواد غذایی برای پوست به ما کمک می کند 10 سال جوانتر به نظر برسیم یا مشکلات جوش را سریعتر از برخی از Clearasil برطرف کنیم؟

به همین دلیل از متخصصان پوست - متخصصان پوست - خواستیم که غذاهای مورد علاقه خود را برای داشتن پوست بهتر به اشتراک بگذارند ، خواه این نوع گزش باعث تقویت کلاژن ، مبارزه با چین و چروک پوست یا درخشش سالم تری شود. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند از فیلتر عکس عبور کرده و زیبایی طبیعی خود را به نمایش بگذارید. این مواد غذایی را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید تا بلافاصله چهره شما را بهبود ببخشد و همچنین در مورد 24 کاری که هرگز نباید برای پوست خود انجام دهید ، اطلاعات کسب کنید.

1 ماهی قزل آلا
تخته سرو سرو ماهی قزل آلا
شاتر استوک
جوشوا زایچنر ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوست ، در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک ، می گوید: ماهی سالمون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را آرام می کند. "اسیدهای چرب آزاد به عنوان عناصر سازنده سلولهای سالم پوست هستند." دقیقا چطور؟ "از آنجا که بدن ما توانایی تولید اسیدهای چرب را ندارد ، [خوردن آنها] به تقویت موانع پوست شما کمک می کند و رطوبت را از بین می برد و مواد تحریک کننده را از بین می برد." موسسه تحقیقاتی. او توصیه می کند ماهی سالمون وحشی را بیش از حد پرورش در مزرعه برای دوز مناسب امگا 3 مصرف کنید.

با اطلاع باشید: برای دریافت آخرین اخبار غذایی مستقیماً به صندوق ورودی خود ، برای خبرنامه ما ثبت نام کنید.

2 هندوانه
هندوانه
شاتر استوک
باومن می گوید: "اگرچه به نظر ضد مغزی می رسد ، اما غلظت بالای آب در هندوانه می تواند باعث کاهش احتباس آب شود که منجر به پف کردگی دور چشم می شود." "و از آنجا که هندوانه کم قند است - در مقایسه با بسیاری دیگر از میوه ها - لازم نیست نگران گلیکاسیون ، واکنش شیمیایی کلاژن را به خطر بیندازید و منجر به چین و چروک شود."

3 چای سبز
پودر ماتچا
شاتر استوک

Kaleroy Papantoniou ، MD ، متخصص پوست و زیبایی می گوید: "از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می کند ، می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد." "این برای بهبود لکه ها و زخم ها ، برطرف کننده سموم و همچنین پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز کمک می کند. بنابراین ، کیسه های چای سبز استفاده شده را به مدت 15 تا در یخچال قرار دهید. یک دقیقه تحت درمان چشم. "

4 گوجه فرنگی
گوجه فرنگیها
شاتر استوک
زایچنر می گوید ، گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از پوست در برابر آسیب UV. در حقیقت ، یک مطالعه در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی می خورند ، 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

5 هویج
هویج کوچک
شاتر استوک
باومن می گوید: "این سبزی به دلیل مقادیر بالای بتاکاروتن ، نارنجی است که پیش ماده ویتامین A است. همچنین اتفاقاً نوعی ماده اصلی فعال در Retin-A است." "مشخص شده است که این ویتامین تولید چربی پوست را کاهش می دهد و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد."

6 آووکادو
آووکادو بدون گودال
شاتر استوک
یک دلیل وجود دارد که آووکادو یکی از عناصر محبوب ماسک صورت است. پاپانتونیو می گوید: "آووکادو در عمیق ترین سطح به سلول ها نفوذ می کند ، که در واقع یک روش خوشمزه برای دریافت یک لایه پایه پوست از ویتامین های A ، D و E ، چربی های خوب و عناصر غذایی گیاهی است." به طور جدی ، آیا چیزی وجود دارد که این میوه نتواند انجام دهد؟

7 روغن زیتون
روغن زیتون
Roberta Sorge / Unsplash

ماری جین ، MD ، متخصص پوست ، هیئت مدیره مجاز و نویسنده اسرار زیبایی آسیا می گوید: "حدود 75 درصد چربی موجود در روغن زیتون اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است در تقویت جوانی نقش داشته باشد." "آنتی اکسیدان پلی فنول های موجود در روغن زیتون همچنین می تواند رادیکال های آزاد آسیب رسان را فرو نشاند."

8 گردو
گردو
شاتر استوک
Papantoniou می گوید: گردو باعث افزایش تولید کلاژن می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اگر تعجب می کنید که کلاژن چیست ، پروتئینی است که به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند ، از افتادگی جلوگیری می کند و در نهایت پوست شما را چاق و جوان می کند. محتوای غنی امگا 3 گردو همچنین به کاهش استرس و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

9 پرتقال
خلال پرتقال
شاتر استوک
تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می دهد افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C می خورند چین و چروک کمتری دارند و پوست خشک مرتبط با افزایش سن کمتر از افرادی است که مصرف نمی کنند. توت فرنگی ، فلفل قرمز و گریپ فروت از دیگر منابع عالی ویتامین C هستند که فقط به چند مورد اشاره می کنیم!

10 کلم پیچ
کلم پیچ در یک بشقاب
شاتر استوک
این سبز برگ بسیار غنی از ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان است و باعث سلامت پوست می شود

https://is.gd/ZQRZci

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

13 دلیل برای افزودن روغن جوجوبا به روال مراقبت از پوست شما

https://bespotted.org/wp-content/uploads/2020/01/Benefits-of-Jojoba-Oil-Infographic-Pin.jpg

 

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا ازگیاه جوجبا که یکی از گیاهان بومی در جنوب غربی آمریکا است گرفته میشود. گیاه جوجوبادرختچه‌ای فوق العاده سر سخت با برگ‌های تخت سبز رنگ است و دانه ای قهوه ای از آن حاصل می شود که روغن جوجوبا را از آن تولید می کنند. روغن جوجوبا اندازه کافی ملایم است و به عنوان روغن حامل برای مخلوط کردن با سایر روغن های ضروری استفاده می شود. اما شما همچنین می توانید آن را به صورت جداگانه استفاده کنید.

آمریکاییان بومی از این روغن برای اهداف درمانی، دارویی و آرایشی استفاده می کردند. امروز استفاده از این گیاه شگفت انگیز در سرتاسر دنیا رایج شده است.

روغن جوجوبا چیست؟
گیاه جوجوبا گیاهی دلپذیر و چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. نه تنها در آب و هوای سخت و بیابانی که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد ، رشد می کند ، بلکه یک آجیل با بسیاری از خواص درمانی تولید می کند.

از مهره گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغنهای اساسی استفاده شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد زیادی وجود دارد که از استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی پشتیبانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست خود به مطالعه ادامه دهید.

1.

  • مرطوب کننده قوی:
    جوجوبا یک ماده مرطوب کننده است. به این معنی است که آن را برای محافظت از پوست خود فقط کافیست مقداری روغن جوجوبا به پوست خود بزنید و حتی ممکن است باعث جلوگیری از عفونت باکتریایی، آکنه و شوره سر شود.
  • ضدقارچ قوی و ضد باکتری عالی:
    روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است در حالی که آزمایشات نشان دادند که روغن جوجوبا تمام گونه های باکتری یا قارچی را نمی کشد و فقط برخی از باکتری ها و قارچ ها را که می توانند سالمونلا، عفونت E.coli و candida را ایجاد کنند می کشد.


2. ضد باکتری است
روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی Trust Source دریافت که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E. coli و کاندیدا شوند از بین می برد.

3. آنتی اکسیدان است
روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین با پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سموم دیگر مقابله کند.


4. غیر فدوژنیک است
اگرچه روغن جوجوبا یک ماده گیاهی است ، اما آرایش آن بسیار شبیه روغن (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد.

این باعث می شود که روی پوست شما جمع نشود و منافذ پوست شما مسدود شود و منجر به شکستگی کمتر و بروز آکنه کمتر شود.

5. ضد حساسیت است
در سطح مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد تا یک مهر و موم تسکین دهنده بر روی سطح ایجاد کند.

برخلاف سایر روغنهای اساسی گیاهان ، روغن جوجوبا به طور معمول تحریک کننده نیست. واکنش آلرژیک نادر است.


6. به کنترل تولید سبوم کمک می کند
روغن جوجوبا تولید سبوم را تنظیم می کند زیرا بسیار شبیه منبع اعتماد به سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این سیگنالی را به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.

این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

7. ممکن است به پیشرفت سنتز کلاژن کمک کند
آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمتهای بدن شما از غضروف ساخته شده است.

با افزایش سن میزان کلاژن کاهش می یابد منبع مطمئن. این بخشی از دلیلی است که با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. حداقل یک مطالعه منبع معتبر آنتی اکسیدان های اعمال شده بر روی پوست را برای بهبود سنتز کلاژن پیوند می دهد.

8- ممکن است به تسریع ترمیم زخم کمک کند
روغن جوجوبا ماده امیدوار کننده ای است که در تحریک ترمیم زخم مورد اعتماد است. تحقیقات اولیه نشان می دهد منبع معتبری که روغن جوجوبا سلول های پوستی شما را ترغیب می کند تا پس از جدا شدن یا بریدگی از یکدیگر جدا شوند.

این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا مرتبط باشد.

9. ممکن است به تسکین اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست کمک کند
روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی ممکن است به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک کند.

افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند.

10. ممکن است به تسکین آفتاب سوختگی کمک کند
روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. یک منبع منبع معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است.

آسیب های ناشی از آفتاب می تواند باعث کمبود آب در پوست و پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت می افزاید و باعث بهبودی می شود تا این علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

11. ممکن است به درمان آکنه کمک کند
حداقل یک آزمایش بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خاصیت درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است.

این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از شکستگی جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آکنه خفیف شود.

12. ممکن است به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند
استرس اکسیداتیو می تواند منبع معتبر را به ظاهر خطوط ریز و چین و چروک مرتبط کند. هیچ تحقیقی وجود ندارد که جوجوبا را به طور مستقیم به درمان چین و چروک و خطوط ریز مرتبط کند ، اما سایر محصولات گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی نشان داده شده است منبع مطمئن برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

این بدان معنی است که ممکن است قدرت آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا وجود داشته باشد

منبع:https://is.gd/bJApl7

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

پیشگیری از ریزش مو: 22 نکته برای کمک به نجات موهای شما

 

 


کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش یا توقف ریزش مو انجام دهید. اما اینکه چه کاری انجام شود به دلیل ریزش مو بستگی دارد.

برخی شرایط ، مانند ریزش مو پس از بارداری (telogen effluvium) ، ممکن است به خودی خود برطرف شوند. و به یاد داشته باشید که همه افراد روزانه مو می ریزند ، که کاملا طبیعی است.

هنگامی که ریزش مو مداوم است می خواهید به پزشک خود مراجعه کنید. ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما ممکن است بتواند تشخیص دهد که آیا ریزش موی شما ناشی از مشکلات تیروئید ، استرس ، عفونت های پوست سر ، آلوپسی آندروژنیک یا به سادگی پیری است.

در اینجا 22 نکته برای جلوگیری از ریزش مو آورده شده است:
رژیم غذایی
1. رژیم مدیترانه ای
یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه مانند رژیم مدیترانه ای ممکن است خطر آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی زنانه یا طاسی با الگوی مردانه) را کاهش داده یا شروع آن را کند کند.

بهترین نتایج هنگامی مشاهده شد که شرکت کنندگان بیش از سه روز در هفته از این غذاها - مانند جعفری ، ریحان ، سبزیجات سالاد - استفاده کردند.


2. پروتئین
فولیکول های مو بیشتر از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند. یک منبع معتبر از 100 فرد مبتلا به ریزش مو ، در سال 2017 به کمبودهای تغذیه ای در شرکت کنندگان اشاره کرد ، از جمله اسیدهای آمینه که به عنوان عناصر سازنده پروتئین عمل می کنند.

در حالی که محققان متذکر می شوند که مطالعات بیشتری به منبع معتمد نیاز است ، اما داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. گزینه های سالم شامل غذاهایی مانند تخم مرغ ، آجیل ، لوبیا و نخود فرنگی ، ماهی ، لبنیات کم چرب ، مرغ و بوقلمون است.

3. ویتامین A.
ویتامین A در بخشی از رتینوئیدها تشکیل شده است ، که نشان داده شده است که سرعت رشد مو را افزایش می دهد. این ویتامین همچنین ممکن است به تولید سبوم کمک کند ، پوست سر را سالم نگه داشته و موهای بیشتری را حفظ کند.

بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین A مانند سیب زمینی شیرین ، فلفل دلمه ای و اسفناج پر کنید ، فقط به چند مورد اشاره کنید.

این مطلب را برای غذاهای بیشتر که به رشد مو کمک می کنند بخوانید: 14 بهترین غذا برای رشد مو.

مکمل
4. مولتی ویتامین
دانشمندان تشخیص داده اند که ویتامین های A ، B ، C ، D ، آهن ، سلنیوم و روی همه در روند رشد و نگهداری مو ، به ویژه با گردش سلول مهم هستند. شما می توانید مولتی ویتامین های روزانه را در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها پیدا کنید یا از پزشک خود بخواهید که یکی از آنها را برای شما تجویز کند.

خرید مولتی ویتامین به صورت آنلاین.
.

5. ویتامین D.
یک مطالعه در سال 2018 منبع معتبری را متذکر شد که ویتامین D با آلوپسی بدون لاشه همراه است. درمان کمبودها ممکن است به رشد مجدد کمک کند. در مورد مصرف روزانه 800 تا 1000 IU با پزشک خود صحبت کنید.

برای ویتامین D خرید کنید.

6. بیوتین
بیوتین - ویتامین H یا B7 - در سنتز اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. این روند برای چرخه زندگی مو ضروری است و در صورت کمبود ممکن است دچار ریزش مو شوید. در مورد مصرف روزانه سه تا پنج میلی گرم با پزشک خود صحبت کنید.


بیوتین بخرید.

7. پالمتو را دید
این گیاه از میوه درختان کاج کوتوله آمریکایی گرفته شده است ، ممکن است به مردان در حفظ سطح تستوسترون کمک کند. یک مقاله ژورنالی 2004 نشان داد که حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در مراجعه به پالمتو رشد مو بهبود یافته اند. مقدار مصرف در این مطالعه 200 میلی گرم در روز بود.

خرید palmetto اره.

8. جینسینگ
جینسینگ حاوی مواد شیمیایی شیمیایی خاصی است که ممکن است باعث رشد مو در پوست سر شود. مطالعه بیشتر برای توصیه دوزهای خاص مورد نیاز است. در این میان ، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل های جینسینگ صحبت کنید یا سعی کنید محلول های موضعی حاوی این ماده را بخورید.

خرید جینسینگ.

مراقبت از مو
9. شستشوی منظم
شستشوی روزانه مو با سالم و تمیز نگه داشتن پوست سر ممکن است از ریزش آن محافظت کند. نکته اصلی استفاده از شامپوی ملایم است. فرمول های خشن تر ممکن است مو را خشک کرده و باعث شکسته شدن آن شوند و منجر به ریزش مو شوند.

شامپوی ملایم بخرید.

10. روغن نارگیل
طبق بررسی بررسی های سال 2018 ، محققان معتقدند که روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدن مو و قرار گرفتن در معرض نور ماوراio بنفش (UV) کمک کند.

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به اتصال پروتئین موجود در منبع مو کمک می کند و از آن در برابر شکستگی ریشه و رشته محافظت می کند. ماساژ روغن نارگیل به پوست سر ممکن است باعث جریان بهتر خون شده و به رشد مجدد آن کمک کند.

خرید روغن نارگیل.

11. روغن زیتون
از روغن زیتون می توان برای حالت عمیق مو ، محافظت از آن در برابر خشکی و شکستگی ناشی از آن استفاده کرد. روغن زیتون همچنین یک ماده اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است ، که ممکن است به کاهش ریزش موی ژنتیکی کمک کند.

در نظر داشته باشید چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را مستقیماً روی موها بگذارید و بگذارید 30 دقیقه قبل از شستشو بماند.

خرید روغن زیتون.

12. یک ظاهر طراحی ملایم
از گره های تنگ یا دم اسبی که ممکن است ریشه مو را بکشند و به طور بالقوه منجر به ریزش بیش از حد شوند ، رد شوید. در حالی که در این کار هستید ، بگذارید موهایتان خشک شود تا از تحریک پوست سر خود جلوگیری کنید. مدل های حرارتی ، مانند اتوهای فر یا صاف کننده ، ممکن است باعث آسیب به ساقه مو و یا شکستن آن شوند.

13. پردازش مو
درمان های شیمیایی ، مانند پرم یا رنگ مو ، همچنین ممکن است به مو و پوست سر آسیب برساند. از آرایشگر خود در مورد گزینه های دیگری مانند رنگ موهای آلی و سایر مواردی که حاوی آمونیاک ، پراکسید یا پارا فنیلن دی آمین (PPD) نیستند ، س Askال کنید.

 

https://is.gd/W4OEd4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

چگونه در قرنطینه غذای سالم داشته باشیم

 

 

1. به علائم بدن خود توجه کنید
وقتی بیشتر روز در خانه هستید ، به جای تهیه ظرف ، تهیه میان وعده وسوسه انگیز است. یا ممکن است دریابید که بین مراقبت از کودکان و کار در خانه اصلاً جایی برای غذا خوردن وجود ندارد. اما به یاد داشته باشید ، اگر اجازه می دهید بدن شما بیش از حد گرسنه شود ، هنگام توقف و غذا خوردن احتمالاً غذاهای ناسالم بیشتری می خورید.

تا جایی که می توانید سعی کنید به علائم خانه بودن بدن توجه کنید. اگر متوجه شدید که گرسنه هستید ، کمی استراحت کنید و غذا بخورید ، حتی اگر تعطیلات یا غذا نباشد. حتی اگر گرسنه نیستید ، تهیه چیزی سبک و آسان مفید است - شاید یک سیب ، یک مشت انگور ، یک ماست یا یک تکه پنیر.

به یاد داشته باشید ، اضطراب و استرس باعث می شود بیش از حد معمول غذا بخورید. اما از بدن و پیام هایی که می فرستد آگاه باشید - به آرامی و به اندازه کافی بخورید که سیر شود. اگر فقط به اندازه کافی غذا بخورید که احساس سیری کنید ، احساس بهتری خواهید داشت.

2. برای میوه ها و سبزیجات برنامه ریزی کنید
تولید ممکن است اولین کالایی باشد که در یخچال شما خراب می شود. هنگام سفر به فروشگاه مواد غذایی ، مخلوطی از میوه ها و سبزیجات تازه ، منجمد و کنسرو شده را خریداری کنید. بسیاری از غذاهای منجمد و کنسرو شده دارای مقادیر مساوی و گاه ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری هستند. مطالعه سال 2015 در مورد مواد مغذی نشان داد که استفاده از غذاهای کنسرو شده با رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی در کودکان و بزرگسالان ارتباط دارد. بنابراین ، اگرچه ممکن است طعم غذای تازه را ترجیح دهید ، نگران نباشید. غذاهای کنسرو شده و منجمد هنوز هم می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تأمین کنند.

اگر قصد دارید از وعده های هفتگی خود صرف نظر کنید ، ابتدا قصد دارید غذاهای تازه بخورید - قبل از اینکه آنها بد شوند و غذاهای منجمد و کنسرو شده را برای آخر هفته ذخیره کنید. اگر غذای تازه شما قبل از خوردن همه چیز بد است ، بعدا آن را فریز کنید. به عنوان مثال اسفناج منجمد ، یک افزودنی عالی برای یک غذای اسموتی یا ماکارونی است.

نکته رژیم درمانی: همچنین می توانید میوه ها و سبزیجات کنسرو شده را تخلیه و آبکشی کنید تا قند و سدیم کاهش یابد.
3. غذاهای سالم و قفسه دار دیگر را انتخاب کنید
اگر به دنبال غذاهایی هستید که به شما اجازه دهند مدت طولانی از فروشگاه مواد غذایی دور بمانید ، غذای قفسه ای گزینه خوبی است. این غذاها را می توان با خیال راحت در دمای اتاق یا "در قفسه" نگهداری کرد. این محصولات غیر قابل فساد در کیسه ها و بطری ها یافت می شوند و مدت طولانی منقضی نمی شوند - آنها زمان زیادی برای استفاده از آنها به شما می دهند. چند نمونه از غذاهای پایدار در قفسه عبارتند از:

لوبیای خشک لوبیای خشک پروتئین و فیبر ارزشمندی را به بدن شما می رساند. در صورت انتخاب کنسرو لوبیا ، حتما گزینه های کم سدیم را انتخاب کرده و قبل از استفاده آن را آبکشی و آبکش کنید.

سوپ و گوشت های کنسرو شده. کنسرو ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ساردین منابع خوبی از پروتئین هستند. سوپ های کم سدیم می توانند یک وعده غذایی سریع باشند که پروتئین را تأمین می کند. با این حال ، این برچسب را بخوانید - گاهی اوقات ، سوپ رشته رشته مرغ حاوی رشته فرنگی بیشتر از مرغ است. اطمینان حاصل کنید که آنها دارای پروتئین زیادی هستند ، بیش از 10 گرم در هر وعده.

نوک رژیم درمانی: اگر سوپ سدیم بالاتری دارید ، می توانید با افزودن کمی آب اضافی آن را رقیق کنید. همچنین سعی کنید گیاهان و ادویه جات بدون نمک را برای طعم بیشتر و سبزیجات اضافی اضافه کنید.

آجیل کره. این نوع کره ها مانند کره بادام و کره بادام زمینی پروتئین و چربی سالم را تأمین می کنند. آنها وقتی با کرفس یا سیب سرو می شوند میان وعده های سریع درست می کنند.

ماکارونی ، کینوا و برنج. ماکارونی سبوس دار ، برنج قهوه ای یا کینوا را امتحان کنید تا مطمئن شوید که از تغذیه مناسب برخوردار هستید.

میوه های خشک و آجیل. این غذاها می توانند یک میان وعده سریع در طول روز باشند تا تا زمان خوردن شما را از بین ببرند.

4. دو برابر کنید و یخ بزنید
برای اینکه آشپزی برای شما آسان تر باشد ، قبل از رفتن به فروشگاه مواد غذایی ، یک برنامه غذایی تنظیم کنید. از قبل برنامه ریزی کنید تا لیست خود را بنویسید و به فکر دو برابر کردن دستورالعمل های سوپ یا دسر سالم مورد علاقه خود باشید و مقدار اضافی آن را منجمد کنید. وعده های غذایی فریزر را می توان در بعد از ظهر تهیه کرد - و می تواند راهی عالی برای درگیر کردن کودکان در پخت و پز باشد. آماده سازی وعده های غذایی زود هنگام و منجمد کردن آنها راهی عالی برای آزاد کردن وقت در طول هفته است. هنگامی که صبح اول اولین چیز را بیرون می کشید و هیجان زده خواهید شد - شام در پایان روز شلوغ شما آماده است.

https://is.gd/dFAQS1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

غذای سالم برای داشتن وزنی سالم

 

 


میوه های تازه ، منجمد یا کنسرو شده گزینه های بسیار خوبی هستند. میوه هایی فراتر از سیب و موز مانند انبه ، آناناس یا میوه کیوی را امتحان کنید. وقتی میوه تازه فصل نیست ، یک نوع منجمد ، کنسرو شده یا خشک را امتحان کنید. توجه داشته باشید که میوه خشک و کنسرو شده ممکن است حاوی قند یا شربت اضافه شده باشد. انواع کنسرو میوه را که در آب یا آب آن بسته بندی شده است انتخاب کنید.

ظروف آماده غذا با کلم بروکلی ، هویج ، برنج یا رشته فرنگی سوبا
سبزیجات
به سبزیجات کبابی یا بخارپز شده با یک گیاه مانند گل محمدی تنوع دهید. همچنین می توانید سبزیجات را در تابه ای نچسب با مقدار کمی اسپری پخت و پز تفت دهید. یا سبزیجات منجمد یا کنسرو شده را برای یک غذای کناری سریع امتحان کنید - فقط مایکروویو بگذارید و سرو کنید. به دنبال سبزیجات کنسرو شده بدون افزودن نمک ، کره یا سس خامه ای باشید. برای تنوع ، هر هفته یک سبزی جدید امتحان کنید.

غذاهای غنی از کلسیم
علاوه بر شیر بدون چربی و کم چرب ، ماست های کم چربی و بدون چربی را نیز در نظر داشته باشید که قندهای اضافی ندارند. این طعم ها متنوع است و می تواند جایگزین عالی دسر باشد.

گوشت
اگر در دستورالعمل مورد علاقه شما سرخ کردن ماهی یا مرغ سوخاری لازم است ، با پختن یا کباب کردن ، انواع سالم تر را امتحان کنید. حتی ممکن است لوبیای خشک را به جای گوشت امتحان کنید. از دوستان بخواهید و در اینترنت و مجلات دستورالعمل هایی با کالری کمتری جستجو کنید - شاید تعجب کنید که غذای مورد علاقه جدیدی دارید!

غذاهای راحت
عکس 2 نوع ماکارونی و پنیر ، یکی با 540 کالری و دیگری با 315 کالری
تغذیه سالم کاملا متعادل است. شما می توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید ، حتی اگر کالری زیادی ، چربی یا قندهای اضافه داشته باشند. نکته اصلی این است که هر چند وقت یک بار آنها را بخورید و آنها را با غذاهای سالم و فعالیت بدنی بیشتر متعادل کنید.

برخی از نکات کلی در مورد غذاهای راحت:

کمتر آنها را بخورید. اگر به طور معمول هر روز این غذاها را می خورید ، هفته ای یک بار یا هر ماه یکبار آن را کاهش دهید.
مقادیر کمتری بخورید. اگر غذای مورد علاقه شما با کالری بالاتر یک شکلات است ، اندازه آن کوچکتر یا فقط نصف آن باشد.
نسخه کم کالری را امتحان کنید. از مواد کم کالری استفاده کنید و یا غذا را به طرز متفاوتی تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر دستور ماکارونی و پنیر شما شامل شیر کامل ، کره و پنیر پرچرب است ، سعی کنید آن را با شیر بدون چربی ، کره کمتر ، پنیر کم چرب ، اسفناج تازه و گوجه فرنگی دوباره تهیه کنید. فقط به یاد داشته باشید که اندازه سهم خود را افزایش ندهید.

 

https://is.gd/KcHePT

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

آنتی اکسیدان ها چگونه می توانند برای سلامتی ما مفید باشند؟

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند از سلول های ناشی از رادیکال های آزاد ، مولکول های ناپایدار که بدن به عنوان واکنش به فشارهای محیطی و سایر فشارها ایجاد می کند ، جلوگیری کرده یا آنها را کند کنند.

گاهی اوقات "رفتگران رادیکال آزاد" نامیده می شوند.

منابع آنتی اکسیدان می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. تصور می شود برخی از غذاهای گیاهی غنی از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های گیاهی نوعی ماده مغذی گیاهی یا گیاهی هستند.

بدن همچنین برخی از آنتی اکسیدان ها را تولید می کند ، معروف به آنتی اکسیدان های درون زا. آنتی اکسیدان هایی که از خارج بدن می آیند را برون زا می نامند.

رادیکال های آزاد مواد زائدی هستند که در اثر پردازش مواد غذایی و واکنش بدن به بدن توسط سلول ها تولید می شوند. اگر بدن نتواند رادیکال های آزاد را به طور کارآمد پردازش و حذف کند ، می تواند استرس اکسیداتیو ایجاد کند. این می تواند به سلول ها و عملکرد بدن آسیب برساند. رادیکال های آزاد به عنوان گونه های واکنش اکسیژن (ROS) نیز شناخته می شوند.

عواملی که تولید رادیکال های آزاد در بدن را افزایش می دهند می توانند داخلی باشند ، مانند التهاب یا خارجی ، به عنوان مثال آلودگی ، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش و دود سیگار.

استرس اکسیداتیو با بیماری های قلبی ، سرطان ، آرتروز ، سکته مغزی ، بیماری های تنفسی ، نقص ایمنی ، آمفیزم ، بیماری پارکینسون و سایر بیماری های التهابی یا ایسکمیک ارتباط دارد.

گفته می شود آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند ، و تصور می شود که این باعث تقویت سلامت کلی می شود.

فواید
میوه ها و سبزیجات رنگارنگ می توانند طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها را ارائه دهند.
آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر آسیب سلولی که رادیکال های آزاد ایجاد می کنند و به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شوند ، محافظت کنند.

فعالیت ها و فرایندهایی که می توانند منجر به استرس اکسیداتیو شوند عبارتند از:

فعالیت میتوکندریایی
ورزش بیش از حد
ضربه به بافت ، به دلیل التهاب و آسیب
آسیب ایسکمی و خونرسانی مجدد
مصرف برخی از غذاها ، به ویژه غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده ، چربی های ترانس ، شیرین کننده های مصنوعی و برخی از رنگ ها و مواد افزودنی
سیگار کشیدن
آلودگی محیطی
تابش - تشعشع
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند سموم دفع آفات و داروها ، از جمله شیمی درمانی
حلال های صنعتی
ازن
چنین فعالیت ها و مواجهه هایی می تواند منجر به آسیب سلول شود.

این ، به نوبه خود ، ممکن است منجر به موارد زیر شود:

انتشار بیش از حد یون های آزاد آهن یا مس
فعال سازی فاگوسیت ها ، نوعی گلبول سفید خون که در مبارزه با عفونت نقش دارد
افزایش آنزیم هایی که رادیکال های آزاد تولید می کنند
اختلال در زنجیره های انتقال الکترون
همه اینها می توانند منجر به استرس اکسیداتیو شوند.

آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو با سرطان ، تصلب شرایین و از دست دادن بینایی ارتباط دارد. تصور می شود که رادیکال های آزاد باعث تغییراتی در سلول ها می شوند که منجر به این شرایط و احتمالاً شرایط دیگر می شوند.

اعتقاد بر این است که مصرف آنتی اکسیدان ها این خطرات را کاهش می دهد.

طبق یک مطالعه: "آنتی اکسیدان ها به عنوان مواد پاک کننده رادیکال ، اهدا کننده هیدروژن ، اهدا کننده الکترون ، تجزیه کننده پراکسید ، سوزاندن اکسیژن یکپارچه ، مهار کننده آنزیم ، هم افزا و مواد شیمیایی فلزات عمل می کنند."

تحقیقات دیگر نشان داده است که مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است به کاهش افت بینایی به دلیل تحلیل رفتن ماکولا در افراد مسن کمک کند.

با این حال ، به طور کلی ، فقدان شواهدی وجود دارد که مصرف بیشتر آنتی اکسیدان های خاص می تواند خطر بیماری را کاهش دهد. در بیشتر موارد ، نتایج نشان می دهد هیچ منفعتی ، یا اثر مخربی ندارد ، یا متناقض بوده است

https://is.gd/eZeAoi

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

20 بهترین غذا برای سلامت ریه

سلامت ریه ها برای احساس بهترین حالت ضروری است. با این حال ، عوامل مشترک ، از جمله قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سموم محیطی ، و همچنین خوردن یک رژیم غذایی التهابی ، می تواند آسیب این جفت ارگان های مهم را وارد کند.

علاوه بر این ، شرایط رایج ، مانند آسم ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) و فیبروز ریوی ، می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد (1 منبع معتبر ، منبع 2 معتبر).

با این حال ، تحقیقات نشان داده است که اصلاح سبک زندگی ، از جمله پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ، می تواند به محافظت از ریه ها و حتی کاهش آسیب ریه و علائم بیماری کمک کند.

علاوه بر این ، مواد مغذی و غذایی خاص مشخص شده اند که به ویژه برای عملکرد ریه مفید هستند.

در اینجا 20 ماده غذایی وجود دارد که ممکن است به تقویت عملکرد ریه کمک کند.

1. چغندر و سبزی چغندر
ریشه و سبزیجات گیاه چغندر با رنگ پر جنب و جوش حاوی ترکیباتی است که عملکرد ریه را بهینه می کند.

سبزیجات چغندر و چغندر سرشار از نیترات است که نشان داده شده است برای عملکرد ریه مفید است. نیترات به شل شدن رگ های خونی ، کاهش فشار خون و بهینه سازی جذب اکسیژن کمک می کند (3 منبع معتبر).

نشان داده شده است که مکمل های چغندر باعث بهبود عملکرد بدنی و عملکرد ریه در افراد مبتلا به بیماری ریه ، از جمله COPD و فشار خون ریوی ، بیماری که باعث فشار خون در ریه ها می شود (منبع 4 ، منبع 5 معتبر).

علاوه بر این ، سبزیجات چغندر مملو از منیزیم ، پتاسیم ، ویتامین C و آنتی اکسیدان های کاروتنوئید است - همه آنها برای سلامت ریه ضروری هستند (منبع 6).

2. فلفل
فلفل از غنی ترین منابع ویتامین C است ، ماده مغذی محلول در آب که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن شما عمل می کند. دریافت کافی ویتامین C برای کسانی که سیگار می کشند بسیار مهم است.

در حقیقت ، به دلیل اثرات مخرب دود سیگار بر ذخیره آنتی اکسیدان های بدن شما ، توصیه می شود افرادی که سیگار می کشند 35 میلی گرم ویتامین C اضافی در روز مصرف کنند (7).

با این حال ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که افراد سیگاری ممکن است از دوزهای بالاتر ویتامین C بهره مند شوند و افراد سیگاری با مصرف ویتامین C بالاتر از کسانی که ویتامین C کمتری دارند عملکرد ریوی دارند (منبع 8).

مصرف فقط یک عدد فلفل قرمز شیرین با اندازه متوسط ​​(119 گرم) 169٪ از مقدار توصیه شده ویتامین C را تأمین می کند (9 منبع معتبر).


3. سیب
تحقیقات نشان داده است که خوردن منظم سیب ممکن است به ارتقا function عملکرد ریه کمک کند.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب با کاهش آهسته عملکرد ریه در افراد سیگاری سابق همراه است. علاوه بر این ، مصرف پنج یا بیشتر سیب در هفته با عملکرد بیشتر ریه و کاهش خطر ابتلا به COPD همراه است (10 منبع معتبر ، منبع 11 اعتماد).

مصرف سیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به آسم و سرطان ریه در ارتباط است. این ممکن است به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در سیب ، از جمله فلاونوئیدها و ویتامین C باشد (منبع 12).

چگونه یک سیب را پوست کنیم
4. کدو تنبل
گوشت کدو تنبل با رنگ روشن حاوی انواع ترکیبات گیاهی سلامت ریه است. آنها به ویژه از نظر کاروتنوئیدها ، از جمله بتا کاروتن ، لوتئین و زاگزانتین غنی هستند - همه آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند (منبع 13).

مطالعات نشان می دهد که داشتن سطح بالاتر کاروتنوئید در خون با عملکرد بهتر ریه در هر دو جمعیت مسن و جوان ارتباط دارد (14 منبع معتبر ، 15 منبع معتبر).

افرادی که سیگار می کشند ممکن است از مصرف بیشتر غذاهای غنی از کاروتنوئید مانند کدو تنبل بهره مند شوند.

شواهد نشان می دهد که غلظت آنتی اکسیدان های کاروتنوئید در افراد سیگاری 25٪ کمتر از افراد غیر سیگاری است که می تواند به سلامت ریه آسیب برساند (16 منبع معتبر).


5. زردچوبه
از زردچوبه به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی غالباً برای تقویت سلامت کلی استفاده می شود. کورکومین ، ماده اصلی فعال در زردچوبه ، ممکن است به ویژه برای حمایت از عملکرد ریه مفید باشد (منبع 10).

مطالعه ای روی 2478 نفر نشان داد که مصرف کورکومین با بهبود عملکرد ریه ارتباط دارد. بعلاوه ، عملکرد ریه افراد سیگاری که بیشترین میزان مصرف کورکومین را داشتند به طور قابل توجهی بیشتر از افراد سیگاری بود که مصرف کورکومین کم داشتند (17 منبع معتبر).

در حقیقت ، مصرف زیاد کورکومین در افراد سیگاری در مقایسه با سیگاری هایی که کورکومین مصرف نمی کردند ، با 9.2 درصد عملکرد بیشتر ریه همراه بود.

6. محصولات گوجه فرنگی و گوجه فرنگی
گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی از جمله غنی ترین منابع غذایی لیکوپن ، آنتی اکسیدان کاروتنوئید است که با بهبود سلامت ریه در ارتباط است.

نشان داده شده است که مصرف محصولات گوجه فرنگی التهاب مجاری تنفسی را در افراد مبتلا به آسم کاهش می دهد و عملکرد ریه را در افراد مبتلا به COPD بهبود می بخشد (منبع 11).

یک مطالعه در سال 2019 بر روی 105 فرد مبتلا به آسم نشان داد که رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی با شیوع کمتری از آسم کنترل شده همراه است. به علاوه ، مصرف گوجه فرنگی همچنین با کاهش عملکرد ریه در افراد سیگاری سابق همراه است (11 منبع معتبر ، منبع 18 اعتماد ، منبع معتبر 19).

7. زغال اخته
زغال اخته مملو از مواد مغذی و مصرف آنها در هکتار است.

https://is.gd/Pc0f9b

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت