درست قدم بردار! این درمان معجزه آسایی است که همه منتظرش بودیم.

می تواند خطر ابتلا به بیماری های مهم مانند بیماری عروق کرونر قلب ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2  و سرطان را کاهش دهد و خطر مرگ زودهنگام را تا 30 درصد کاهش دهد.

رایگان است، مصرف آن آسان است، تأثیر فوری دارد و برای دریافت مقداری نیازی به پزشک عمومی ندارید. نام آن؟ ورزش.

دستورالعمل های فعالیت بدنی را برای موارد زیر بررسی کنید:

  • کودکان (زیر 5 سال)
  • کودکان و نوجوانان (5 تا 18 سال)
  • ورزش (بزرگسالان 19 تا 64 سال)
  • افراد مسن (65 سال و بالاتر)

ورزش درمانی معجزه آسایی است که همیشه داشته ایم، اما برای مدت طولانی از مصرف دوز توصیه شده خود غفلت کرده ایم. سلامتی ما اکنون در نتیجه آسیب دیده است.

این روغن مار نیست در هر سنی که هستید، شواهد علمی قوی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم و شادتری داشته باشید.

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های طولانی مدت (مزمن) مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، سکته مغزی و برخی سرطان ها هستند.

تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی همچنین می تواند عزت نفس، خلق و خو، کیفیت خواب و انرژی را افزایش دهد و همچنین خطر ابتلا به استرس ، افسردگی بالینی ، زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهد .

فواید سلامتی

با توجه به شواهد فراوان، بدیهی به نظر می رسد که همه ما باید از نظر بدنی فعال باشیم. اگر می خواهید زندگی سالم و رضایت بخشی تا دوران پیری داشته باشید، ضروری است.

از نظر پزشکی ثابت شده است که افرادی که فعالیت بدنی منظم انجام می دهند کمتر در معرض خطر ابتلا به:

  • بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی
  • دیابت نوع 2
  • سرطان روده
  • سرطان سینه در زنان
  • مرگ زودهنگام
  • آرتروز
  • شکستگی لگن
  • سقوط (در میان افراد مسن)
  • افسردگی
  • زوال عقل

چه چیزی به حساب می آید؟

برای سالم ماندن، دستورالعمل‌های فعالیت بدنی افسران ارشد پزشکی بریتانیا، در GOV.UK ، بیان می‌کند که بزرگسالان باید سعی کنند هر روز فعال باشند و هدفشان انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در طول یک هفته، از طریق انواع فعالیت‌ها باشد.

برای اکثر مردم، ساده‌ترین راه برای حرکت این است که فعالیت‌ها را بخشی از زندگی روزمره قرار دهند، مانند پیاده‌روی برای سلامتی یا دوچرخه‌سواری به جای استفاده از ماشین برای رفت‌وآمد. با این حال، هر چه بیشتر انجام دهید، بهتر است و شرکت در فعالیت هایی مانند ورزش و ورزش، شما را حتی سالم تر می کند.

برای اینکه هر نوع فعالیتی برای سلامتی شما مفید باشد، باید به اندازه کافی سریع حرکت کنید تا ضربان قلب خود را افزایش دهید، سریع تر نفس بکشید و احساس گرما کنید. این سطح از تلاش، فعالیت با شدت متوسط ​​نامیده می شود. اگر با شدت متوسط ​​کار می کنید، همچنان باید بتوانید صحبت کنید، اما نمی توانید کلمات یک آهنگ را بخوانید.

فعالیتی که در آن شما باید حتی سخت‌تر کار کنید، فعالیت با شدت شدید نامیده می‌شود. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت شدید می تواند مزایای سلامتی را بیش از فعالیت متوسط ​​داشته باشد. می‌توانید تشخیص دهید که چه زمانی فعالیت شدید است، زیرا به سختی و سریع نفس می‌کشید و ضربان قلب شما کمی بالا رفته است. اگر در این سطح کار می کنید، نمی توانید بیش از چند کلمه بدون مکث برای نفس کشیدن بگویید

 

یک مشکل مدرن

امروزه مردم کمتر فعال هستند، تا حدی به این دلیل که فناوری زندگی ما را آسان‌تر کرده است. ما ماشین می‌رانیم یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنیم. ماشین‌ها لباس‌های ما را می‌شویند. ما خودمان را جلوی تلویزیون یا صفحه کامپیوتر سرگرم می کنیم. افراد کمتری کار یدی انجام می دهند و بیشتر ما مشاغلی داریم که تلاش فیزیکی کمی را شامل می شود. کار، کارهای خانه، خرید و سایر فعالیت های ضروری بسیار کمتر از نسل های قبلی است.

ما کمتر در اطراف حرکت می کنیم و انرژی کمتری نسبت به مردم مصرف می کنیم. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بزرگسالان بیش از 7 ساعت در روز را در حال نشستن، سر کار، حمل و نقل یا اوقات فراغت خود می گذرانند. افراد بالای 65 سال هر روز 10 ساعت یا بیشتر را به صورت نشسته یا دراز کشیده می گذرانند که این افراد را به کم تحرک ترین گروه سنی تبدیل می کند.

سبک زندگی کم تحرک

بی تحرکی توسط وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی به عنوان "قاتل خاموش" توصیف می شود. شواهدی در حال ظهور است که نشان می دهد رفتارهای بی تحرک، مانند نشستن یا دراز کشیدن برای مدت طولانی، برای سلامتی شما مضر است.

نه تنها باید سعی کنید سطح فعالیت خود را بالا ببرید، بلکه باید مدت زمانی را که خود و خانواده تان برای نشستن می گذرانید نیز کاهش دهید.

نمونه های رایج رفتارهای بی تحرک شامل تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه، استفاده از ماشین برای سفرهای کوتاه و نشستن برای خواندن، صحبت کردن یا گوش دادن به موسیقی است. تصور می شود که این نوع رفتار خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 و همچنین افزایش وزن و چاقی را افزایش می دهد.

مهمتر از همه، شما می توانید به هدف فعالیت هفتگی خود دست پیدا کنید، اما اگر بقیه زمان را به صورت نشسته یا دراز کشیده بگذرانید، همچنان در معرض خطر بیماری قرار خواهید داشت.

برای خلاصه‌ای از فواید سلامتی فعالیت بیشتر، این دستورالعمل‌های فعالیت بدنی وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی را بررسی کنید.

 

لینک کوتاه متن: http://gg.gg/11pz82