خوراکی

نقد و بررسی انواع خوراکی ها

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

فواید روغن زیتون

روغن زیتون (olive oil) :

از میوه های درخت زیتون، روغن ارزشمندی به نام روغن زیتون حاصل می شود که خواص و کاربردهای فراوانی دارد. از این روغن هم برای پخت و پز و صنعت مواد غذایی و هم در صنعت آرایشی بهداشتی استفاده های فراوانی می شود. در ادامه، با خواص و خرید روغن زیتون و کاربرهای بی نظیر آن آشنا می شویم.

آیا روغن زیتون مرطوب کننده خوبی برای چهره شماست؟

روغن زیتون از زیتون گرفته شده و جزء رژیم های مدیترانه ای است. این روغن هنگام مصرف فواید غذایی زیادی دارد ، اما به طور مکرر روی پوست و مو نیز استفاده می شود.

فواید روغن زیتون برای پوست و صورت
برخی از فواید احتمالی روغن زیتون برای پوست شامل موارد زیر است:

1. محتوای آنتی اکسیدانی
روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از علائم زودرس پیری روی پوست کمک کند.
روغن زیتون به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، ماده ای است که از اکسیداسیون جلوگیری می کند. اکسیداسیون فرایندی است که می تواند رادیکالهای آزاد تولید کند ، مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند به سلولها آسیب رسانند و ممکن است در پیشرفت سرطان نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها هنگام استفاده روی پوست ، می توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند. همچنین برخی تحقیقات حاکی از آن است که قرار دادن روغن زیتون بر روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است با سلولهای مسبب سرطان مبارزه کند.

در این مطالعه ، دانشمندان روغن را روی پوست موشهایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش بالقوه مضر (UV) قرار داشتند ، قرار دادند. رشد تومور در موشهایی که روغن زیتون بر روی پوست خود داشتند در مقایسه با کسانی که نکردند ، به طور قابل توجهی کمتر بود.

دانشمندان برای درک اثرات آنتی اکسیدان روغن زیتون بر روی پوست انسان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

2. مقدار ویتامین
روغن زیتون حاوی ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K است. بعضی از این ویتامین ها ممکن است برای پوست مفید باشند.

به عنوان مثال ، مردم در طول تاریخ از روغن ویتامین E به صورت موضعی برای معالجه انواع بیماری های پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده کرده اند.

3. اثرات ضد باکتریایی
نشان داده شده است روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی است. با این حال ، در مورد توانایی روغن زیتون در کنترل باکتری های روی پوست مطالعات بسیار کمی وجود دارد.

یک مطالعه کوچک به بررسی تأثیر استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل بر باکتریهای استافیلوکوکوس اورئوس بر روی پوست پرداخت. نتایج نشان داد که هر دو روغن دارای خواص ضد باکتریایی هستند ، اما روغن نارگیل در از بین بردن باکتریها مؤثرتر است.

با این وجود ، ممکن است بعضی اوقات از روغن زیتون برای درمان عفونت های باکتریایی پوست استفاده شود. همچنین ممکن است بهبودی در افراد مبتلا به زخم پا ناشی از دیابت نوع 2 بهبود یابد.

4- اثرات مرطوب کننده
روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی محبوب است که اغلب برای نرم کردن پوست و مو استفاده می شود. با این حال ، در مورد اثربخشی آن تحقیقات کمی وجود دارد.


نحوه استفاده روغن زیتون روی پوست
روغن زیتون ماده ای در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی ، از جمله شستشوی صورت ، شستشوی بدن ، صابون و لوسیون ها است. روش های دیگر استفاده از روغن زیتون روی پوست عبارتند از:

مرطوب کننده و درمان بعد از آفتاب
برخی از افراد از روغن زیتون به عنوان لوسیون مرطوب کننده با استفاده از مستقیم آن بر روی پوست ، قبل از لکه دار کردن روغن اضافی استفاده می کنند. از طرف دیگر ، روغن را می توان روی پوست مرطوب استفاده کرد تا از احساس چربی جلوگیری شود.

براساس مطالعه اثرات آنتی اکسیدانی آن بر روی موش ها ، روغن زیتون ممکن است هنگام استفاده در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب بسیار مفید باشد.

لایه بردار
برای لایه برداری صورت و بدن و درمان مناطقی از پوست خشک یا پوسته پوسته شده ، فرد می تواند روغن زیتون و نمک دریا را برای تهیه یک اسکراب مخلوط کند.

پاک کننده آرایش چشم
روغن زیتون هر ماده ضد آب را در آرایش چشم تجزیه می کند و باعث می شود راحت تر از بین بروند.

برای از بین بردن آرایش چشم ، کافی است چند قطره روغن زیتون را به یک توپ پنبه ای اضافه کرده و ناحیه چشم را به آرامی پاک کنید.

ماسک صورت
افرادی که پوست خشک دارند ممکن است مزایای استفاده از ماسک صورت روغن زیتون را داشته باشند. روغن زیتون که با ترکیباتی مانند سفیده تخم مرغ ، عسل یا جو دوسر مخلوط شده است می تواند صورت را نرم و آبرسانی کند.

درمان چین و چروک
روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ، ممکن است باعث کاهش پیری پوست و چین و چروک شود. روغن را می توان در شب و یا به دنبال قرار گرفتن در معرض آفتاب در اطراف ناحیه چشم خیس کرد.

روغن زخم
ویتامین ها و سایر آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون ممکن است با کمک به سلول های پوستی در بازسازی ، زخم ها را محو کنند.

به سادگی روغن محلول را در زخم ها ماساژ دهید یا آن را با فشار آب لیمو مخلوط کنید تا مناطقی از فشار خون بالا که در آن پوست تیره شده است به دلیل جای زخم درمان شود.

روغن زیتون همچنین ممکن است برای جلوگیری یا درمان علائم کشش استفاده شود ، اگرچه مطالعاتی در مورد اثربخشی آن نتایج متفاوتی یافته است.

 

منبع :https://is.gd/594zHI

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

وارد کننده های روغن

 با بازار هدف خود را بشناسید
اروپا وارد کننده عمده روغنهای گیاهی از سراسر جهان است. این یک دروازه مهم برای شبکه های توزیع جهانی است اما دسترسی به آن دشوار است.

با شروع جستجوی خریداران اروپایی ، باید با ساختار بازار هدف خود آشنا شوید. از خودت بپرس:

کدام بازارها و کانالها بهترین فرصت را برای محصول شما ارائه می دهند؟
کالای من برای چه مواردی استفاده می شود؟ به عنوان ماده ای برای پردازش بیشتر یا به عنوان روغن برای مصرف کننده نهایی؟
واردکنندگان اصلی محصول شما چه کسانی هستند و نیاز خریدار آنها چیست؟
تقاضا برای محصول شما در هر کشور چقدر است؟
شما همچنین نیاز به ارزیابی رقابت و شناسایی مزیت رقابتی خود دارید (نقاط فروش بی نظیر یا USP).

همه این جنبه ها به شما دانش خوبی در مورد بازار هدف خود می دهند و به شما در یافتن خریداران مناسب کمک می کنند.

هنگام مراجعه به کانال های فروش ، باید در نظر بگیرید که کدام یک برای شما مناسب ترین است: فروش مستقیم به کاربر نهایی ، از طریق واردکنندگان یا بازرگانان یا از طریق نمایندگان و کارگزاران.

نکات:
مطالعات بازار ما در مورد بازار اروپا روغنهای گیاهی را بخوانید.
به دنبال اطلاعات آماری در مورد نقشه تجارت ITC و مرکز راهنمای صادرات اتحادیه اروپا باشید: My Export.
وب سایت های فدراسیون های بخش ، انجمن ها و مطبوعات تجاری را مرور کنید
اروپا دارای فدراسیونی است که به بازار روغن های گیاهی بنام FEDIOL (فدراسیون نماینده روغن نباتی و صنایع پروتئین اروپا) اختصاص داده شده است. انجمنهای ملی کارخانجات سنگ شکن بذر و پردازنده های نفتی از 17 کشور مختلف اتحادیه اروپا همه عضو FEDIOL هستند.

در وب سایت FEDIOL همچنین عضوانی از سطوح مختلف بازار اروپا از جمله معامله گران ، سنگ شکن ، پالایشگاه و تولیدکننده پیدا خواهید کرد. FEDIOL لیستی از اعضای خود را در وب سایت خود منتشر می کند. این مکان مناسب برای جستجوی خریداران بالقوه است.

سایر انجمن های ملی و ویژه ای در کشورهای مختلف اروپا نیز لیست های اعضای آنلاین را منتشر می کنند. به عنوان مثال ، انجمن بخش OVID آلمان ، 20 شرکت عضو را فهرست می کند. اینها شامل سنگ شکن های روغنی و همچنین شرکت هایی است که در خرید و حمل و نقل روغن نباتی فعالیت دارند.

شما باید به دنبال انجمن های بخش در کشورهایی باشید که بیشترین تقاضا برای محصولات شما وجود داشته باشد.

بعلاوه پیروی از نشریات تجاری مربوطه در بخش روغنهای گیاهی مانند:

Oil World (یک سرویس پیش بینی ، با اطلاعات قیمت و هوش بازار)
مجله بین المللی روغنها و چربی ها (سالانه 8 بار منتشر می شود)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

کاربرد روغن های خوراکی

آشپزهای اصلی گزینه های زیادی در هنگام انتخاب نوع روغن با سس ، پخت و دریز با آن دارند. برخی مانند روغن زیتون کاملاً شناخته شده اند و برخی دیگر مانند روغن آووکادو یا روغن نارگیل کمتر آشنا هستند.

کدام روغن مناسب شماست؟ این بستگی زیادی به نوع پخت و پز شما انجام می دهد. یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید نقطه دود روغن ، نقطه ای که شروع به سوختن و سیگار کشیدن روغن می کند. اگر روغن را از نقطه دود آن گرم کنید ، نه تنها به عطر و طعم آسیب می زند ، بلکه بسیاری از مواد مغذی موجود در روغن را کاهش می دهد و روغن ترکیبات مضر به نام رادیکال های آزاد را آزاد می کند.

اگر نمی دانید که بهترین روغن پخت و پز برای سلامتی شما و کدام روغن ها سالم نیستند ، اختلاف نظر وجود دارد. TIME با دو متخصص روغن پخت و پز صحبت کرد — لیز وینندی ، متخصص تغذیه ثبت شده در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو ، و لیزا هوارد ، نویسنده کتاب بزرگ روغنهای آشپزی سالم - درباره چگونگی انتخاب بهترین گزینه.

متخصصان تغذیه و پخت و پز موافق هستند که یکی از روغنهای متنوع و سالم برای پخت و پز و خوردن آن روغن زیتون است تا زمانی که فوق العاده باکره باشد. هوارد می گوید: "شما می خواهید روغنی تصفیه نشده و بیش از حد فرآوری شده باشید." برچسب "باکره فوق العاده" به معنای عدم تصفیه روغن زیتون و در نتیجه کیفیت بالا است. روغن زیتون باکره اضافی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده و برخی اسیدهای چرب اشباع نشده. بسیاری از مطالعات ، آن را با سلامت بهتر قلب پیوند داده اند. روغن زیتون نسبت به سایر روغن ها از نقطه دود نسبتاً کمتری برخوردار است ، بنابراین برای پخت و پز با حرارت کم و متوسط ​​بهترین است.


همچنین یکی از سالم ترین روغن هایی است که هنگام پخت استفاده می شود. هوارد می گوید: "همانطور که لباس پوشیدن بسیار عالی است". "و من می خواهم آن را درون لاتین خود قرار دهم."

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در ایالات متحده آمریکا ، گاهی اوقات روغن زیتون که دارای مارک "باکره فوق العاده" است ، آن چیزی که ادعا می شود نیست. در سال 2015 ، اتحادیه ملی مصرف کنندگان 11 روغن مختلف زیتون را آزمایش کرد و دریافت که شش مورد از آنها نتوانسته اند استانداردهایی را که آنها را به عنوان باکره فوق العاده طبقه بندی می کنند ، رعایت کنند. در اینجا لیستی از روغنهای فوق العاده روغن زیتون باکره که آزمایش را گذرانده اند ، آمده است. آنها شامل مارک های گسترده ای مانند California Olive Ranch ، Colavita و Lucini هستند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت

کاربرد مواد شیمایی در زندگی روزمره

 

مواد شیمیایی نقش مهمی در اقتصادهای ما دارند. بنابراین ، مدیریت صوتی شیمیایی در طول چرخه حیات یک ماده شیمیایی - از استخراج یا تولید تا دفع - برای جلوگیری از خطرات برای سلامتی انسان و محیط زیست ضروری است.

با این وجود دو طرف سکه وجود دارد. همانطور که مارگوت والستروم (معاون رئیس جمهور سابق کمیسیون اروپا و یکی از معماران قانون REACH که هدف آن استفاده از مواد شیمیایی ایمن تر است) گفت: "مواد شیمیایی یک نعمت و نفرین است". درست همانطور که فواید مواد شیمیایی را در زندگی خود نگه می داریم ، باید مراقب باشیم که با احترام با آنها رفتار شود تا از اثرات مضر در اثر مواجهه با آنها به حداقل برسد.

مواد شوینده محصولاتی هستند که حاوی ماده فعال به نام سورفکتانت یا ماده فعال سطح هستند. سورفاکتانت ها می توانند تنش سطح آب را کاهش دهند تا آب با روغن یا چربی مخلوط شود. به همین دلیل است که ما لباس های کثیف را با مواد شوینده شستشو می دهیم - مواد شوینده می تواند خاک را به صورت جامد یا مایع از بین ببرد.

ماده شوینده موجود در شامپو همچنین با هدف خیساندن کامل موها ، می تواند تنش سطح آب را کاهش دهد ، تا بتواند تمیز شود. شامپو همچنین چربی را تجزیه می کند تا چربی موها از بین بروند.

بسیاری از مواد دیگر در شامپو نیز وجود دارد. آنها در برچسب بطری ذکر شده اند. آنها لکه ها ، خاک ، شوره سر ، نمک و روغن را از مو جدا می کنند. این کار فقط با آب انجام نمی شود.

خمیر دندان از آب و ساینده مانند هیدروکسید آلومینیوم و کربنات کلسیم ساخته شده است. همچنین ممکن است حاوی شیرین کننده ها ، رنگ ها ، شیرین کننده های تازه نفس ، مقاومت در برابر میکروب و میکروب ها و ماده ای فعال به نام سدیم فلوراید باشد که باعث تقویت مینای دندان و محافظت در برابر حفره ها می شود.

تن پوش
پارچه هایی که برای ساخت لباس استفاده می شوند گاهی اوقات توسط فرایندهای شیمیایی به منظور بالا بردن ویژگی های آنها به پایان می رسد. به عنوان مثال ، از مواد تکمیل کننده برای تقویت پارچه و آزاد کردن چین و چروک استفاده می شود.

در طی فرآیند تولید ، یک پارچه ممکن است طیف وسیعی از درمانهای شیمیایی و غیر شیمیایی را طی کند. این موارد شامل آماده سازی و پیش از درمان ، رنگ آمیزی ، چاپ و پالایش پارچه ها است. برخی از محصولات مورد استفاده در منسوجات مواد شیمیایی کاملاً تخصصی مانند بیوکسیدها ، بازدارنده شعله ، دافع آب و اندازه تار هستند. سایر مواد شیمیایی یا مخلوطی نسبتاً ساده مانند روغن و گریس امولسیون ، نشاسته ، روغنهای سولفاته شده ، مومها و برخی از مواد فعال کننده سورفکتانت هستند.

تحقیقات در مورد نانومواد منجر به پیشرفت های دیگری از جمله درمان های دائمی مبتنی بر نانوذرات و نانوساختارها می شود تا نساجی در برابر آب ، لکه ها ، چروک ها ، باکتری ها و قالب ها مقاوم تر شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر سعادت