تصویر با عنوان ویتامین B بیشتر بخورید مرحله یازدهم

  1.  
  2. 1برای کاهش وزن و کاهش موهای بدن از یک رژیم غذایی سالم و ورزش پیروی کنید. یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند به کاهش وزن کمک کند، که می تواند سطح آندروژن شما را که ممکن است باعث موهای زائد بدن شما شود، کاهش دهد. از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید و سعی کنید حداقل 30 دقیقه ورزش 3-4 روز در هفته داشته باشید تا سالم وزن کم کنید.
    •  
    • قبل از ایجاد تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آنها برای شما بی خطر هستند.
    • بر خوردن منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ و توفو، غلات کامل و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تمرکز کنید.
    • از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه خودداری کنید.تصویر با عنوان کاهش رشد موهای بدن مرحله 2
  3. 2

    برای کاهش رشد مو، چای نعناع بنوشید. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای نعناع می‌تواند سطح آندروژن‌ها را در بدن کاهش دهد، که ممکن است باعث رشد بیش از حد موهای بدن شما شود. مقداری چای نعناع یا برگ‌های نعناع تازه بگیرید، آن‌ها را در 1 فنجان (240 میلی‌لیتر) آب داغ حدود 3 تا 5 دقیقه دم کنید، سپس برگ‌ها را صاف کنید.

    • سعی کنید یک یا دو بار در روز چای نعناع بنوشید تا ببینید آیا به کاهش رشد موهای بدن شما کمک می کند یا خیر.تصویر با عنوان کاهش رشد موهای بدن مرحله 3
  4. 3

    برای کمک به کاهش رشد موهای بدن، محصولات سویا بیشتری بخورید. سویا حاوی فیتواستروژن است که مشابه استروژن در بدن شما عمل می کند.موهای زائد بدن می تواند ناشی از داشتن مقدار کمتر استروژن باشد، بنابراین خوردن محصولات سویا مانند ادام، شیر سویا یا برگر سویا ممکن است به افزایش سطح استروژن شما کمک کند.

    • سعی کنید هر روز حداقل به 1 وعده غذایی خود یک محصول سویا اضافه کنید.
    تصویر با عنوان کاهش رشد موهای بدن مرحله 4
  5. 4

    اگر زن هستید، برای کاهش آندروژن ها از کنترل بارداری استفاده کنید. نشان داده شده است که داروهای ضد بارداری خوراکی که به عنوان کنترل بارداری نیز شناخته می شوند، رشد موهای بدن را کاهش می دهند. استروژن برای مقابله با آندروژن ها در بدن شما عمل می کند که می تواند باعث رشد بیش از حد شود. اگر از داروهای ضد بارداری استفاده نمی کنید، با پزشک خود در مورد گرفتن نسخه صحبت کنید.

    • از مصرف ضدبارداری بدون مشورت با پزشک خود اجتناب کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.Image titled Reduce Body Hair Growth Step 5
  6. 5

    در مورد داروهای ضد آندروژن با پزشک خود صحبت کنید. داروهای ضد آندروژن باعث کاهش میزان هورمون آندروژن در بدن شما می شود که می تواند به کاهش رشد موهای صورت و بدن کمک کند. با پزشک خود در مورد مصرف داروهای ضد آندروژن صحبت کنید تا ببینید آیا آنها برای شما بی خطر و موثر هستند یا خیر.

    • اگر یک زن تراجنسیتی هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا داروهای ضد آندروژن می توانند به کاهش رشد موهای بدن شما کمک کنند. آنها می توانند در مورد بهترین گزینه ها برای شما بحث کنند.
     
  7. 6

    برای کاهش موهای بدن از مکمل های ویتامین D استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف 50000 واحد بین المللی ویتامین D در هر 2 هفته می تواند به کاهش رشد موهای بدن کمک کند. با پزشک خود در مورد مصرف مکمل های ویتامین D صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر هستند و دوز روی بسته بندی را رعایت کنید تا از عوارض جانبی منفی جلوگیری کنید.

    • عوارض جانبی مکمل های ویتامین D شامل ضعف عضلانی، گیجی، تشنگی شدید، حالت تهوع و خستگی است.
    • ویتامین D همچنین می تواند بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد، بنابراین حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر دیابت دارید.
     
    Image titled Reduce Body Hair Growth Step 7
  8.  
    7

    سعی کنید سطح آندروژن خود را با مکمل های گل صد تومانی کاهش دهید. گل صد تومانی در طب سنتی چینی استفاده می شود و ممکن است سطح آندروژن را در بدن شما کاهش دهد که می تواند باعث رشد موهای زائد بدن شود. مقدار گل صد تومانی که می توانید مصرف کنید به سن، سلامتی و سایر شرایط شما بستگی دارد، بنابراین قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید.

    • می توانید مکمل های گل صد تومانی را در فروشگاه تغذیه محلی خود و با سفارش آنلاین آنها پیدا کنید، اما با پزشک خود در مورد دوز مناسب برای مصرف صحبت کنید.
     

Image titled Reduce Body Hair Growth Step 11موهای بدن خود را اصلاح کنید تا به طور موقت از بین بروند. اصلاح روشی ساده و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. اگرچه این افسانه ثابت وجود دارد که تراشیدن موها را ضخیم‌تر و سریع‌تر رشد می‌کند، اما هیچ واقعیت علمی پشت این ادعا وجود ندارد. کرم موبر را روی ناحیه مورد نظر بمالید و از تیغ های طراحی شده برای موهای بدن برای کمک به کاهش تحریک پوست استفاده کنید. در جهت رویش موهای خود بتراشید تا خطر بریدگی پوست را کاهش دهید و کوتاه کردن موها را آسانتر کنید. 

  • تراشیدن یک ناحیه باعث کاهش حجم موها می شود، در حالی که شما منتظر هستید تا موها با روش های دیگر کاهش یابد.
  • تراشیدن می‌تواند منجر به رشد موهای زائد شود، اما می‌توانید قبل از اپیلاسیون یا اصلاح، با ماساژ ناحیه مورد نظر با صابون یا پاک‌کننده، از آن‌ها جلوگیری کنید، که به خارج شدن مو از فولیکول کمک می‌کند.
Image titled Reduce Body Hair Growth Step 12
2

موهای بدن خود را واکس بزنید تا از بین برود و رشد آن کاهش یابد. اپیلاسیون می تواند دردناک باشد، اما واقعا در کاهش رشد موهای بدن موثر است. از آنجایی که مو از ریشه برداشته می شود، موها ریزتر، نازک تر و کندتر رشد می کنند. شما می توانید برای استفاده از موم در خانه واکس بخرید یا به یک اسپا یا سالن بروید تا یک درمان حرفه ای واکس داشته باشید.

  • اگر در خانه اپیلاسیون می کنید، از موم سخت برای نواحی حساس مانند صورت، زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده کنید. موم نرم را می توان در نواحی دیگر مانند پاها، پشت ، سینه و بازوها استفاده کرد.
  • می‌توانید مومی را که در مایکروویو گرم می‌کنید و نوارهای پارچه‌ای را در اکثر خرده‌فروش‌های بزرگ خریداری کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید با ذوب کردن موم خود مقابله کنید، می‌توانید نوارهای موم از پیش ساخته شده را نیز خریداری کنید.
  • برای بهترین نتیجه هر 2 هفته یکبار واکس بزنید. 
  • از موم روی پوست آسیب دیده استفاده نکنید. اگر زخم های باز، جوش یا عفونت پوستی دارید، صبر کنید تا این ناحیه به طور کامل بهبود یابد.
  • اگر پوست تیره‌تری دارید، اپیلاسیون می‌تواند منجر به تغییر رنگ شود.
Image titled Reduce Body Hair Growth Step 13
3موها را موچ کنید تا ظاهر آنها کم شود. از یک موچین برای کندن موها استفاده کنید یا برای موچین حرفه ای به یک آرایشگاه یا متخصص زیبایی مراجعه کنید. بیرون کشیدن موها از ریشه باعث کاهش رشد آنها و کاهش ظاهر موهای بدن شما می شود
  • موچین می تواند دردناک باشد و باعث تحریک پوست شود.
4
  1. از کرم های موبر برای حل کردن موهای بدن و روشن کردن آن استفاده کنید. کرم های موبر، کرم های شیمیایی هستند که موهای بالای پوست را حل می کنند. اگرچه موهای شما ممکن است کمی سریع‌تر از اپیلاسیون رشد کنند، اما به دلیل ویژگی‌های سفیدکننده در بسیاری از این کرم‌ها، موها ممکن است ظریف‌تر و روشن‌تر شوند. کرم را طبق دستورالعمل روی بسته بندی بمالید تا موهای بدنتان از بین برود.

    • این روش همچنین بسیار کمتر از اپیلاسیون صدمه می زند و مانند اصلاح باعث تحریک پوست نمی شود.
    • برندهای معروف کرم های موبر عبارتند از Nair، Veet و Neomen. می توانید کرم ها را در فروشگاه محلی خود یا با سفارش آنلاین آنها پیدا کنید.
    • همچنین می‌توانید کرم‌هایی بخرید که مخصوص نواحی خاصی از بدن شما طراحی شده‌اند، مانند صورت، ناحیه بیکینی و پاها. Image titled Reduce Body Hair Growth Step 15
  2. 5

    موهای بدن خود را سفید کنید تا ریزتر و کمتر دیده شوند. از کیت بلیچینگ مخصوص موهای بدن استفاده کنید و به دنبال آن باشید که با نوع پوست و موی شما همخوانی داشته باشد. مواد را مخلوط کنید و محلول سفید کننده را همانطور که روی بسته بندی توضیح داده شده است بمالید تا موهای بدن شما رنگ روشن تری پیدا کند که باعث می شود کمتر به چشم بیاید. 

    • بلیچینگ ممکن است در حالی که روی پوست شما است گزش کند و باعث تحریک شود، اما اگر چند روز از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید، باید به خوبی پاک شود.
    • روی استفاده از سفید کننده روی مناطقی که موها تیره تر هستند، مانند ساعد و پاها تمرکز کنید.
    • پس از سفید کردن موهای خود از دوش آب گرم برای جلوگیری از خشکی پوست خودداری کنید.
     
     
    لینک کوتاه :  yun.ir/22sufb