کشش دقیقا چیست؟

 

علائم کشش روی شکم زن

علائم کشش با گذشت زمان محو می شوند. با این حال، درمان ممکن است آنها را کمتر قابل توجه و سریع تر کند.

استرچ مارک نوعی اسکار است که زمانی ایجاد می شود که پوست ما به سرعت کشیده یا کوچک شود. تغییر ناگهانی باعث پارگی کلاژن و الاستین می شود که از پوست ما حمایت می کنند. با بهبودی پوست، علائم کششی ممکن است ظاهر شوند.

 

همه افراد این نوارهای باریک را روی پوست خود ایجاد نمی کنند. به نظر می رسد نوسان سطح هورمون در این امر نقش داشته باشد. همچنین اگر افراد خانواده شما دچار ترک‌های پوستی شوند، ممکن است خطر بیشتری داشته باشید.

اگر علائم کشیدگی ایجاد کنید، به احتمال زیاد در این زمان ها این کار را انجام خواهید داد:

  • جهش های رشدی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد

  • بارداری

  • کاهش یا افزایش سریع وزن

  • تمرین با وزنه زمانی که رشد عضلانی سریع دارید

استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئید روی پوست نیز می تواند باعث ایجاد علائم کشش شود. اگر به بیماری کوشینگ یا سندرم مارفان مبتلا هستید، ممکن است علائم کشش را مشاهده کنید.

هنگامی که علائم کشش برای اولین بار ظاهر می شوند، بسته به رنگ پوست شما، قرمز، بنفش، صورتی، قرمز مایل به قهوه ای یا قهوه ای تیره هستند. علائم کشش اولیه ممکن است کمی افزایش یافته و ممکن است خارش داشته باشند.

با گذشت زمان، رنگ محو می شود و نوارهای باریک زیر پوست شما فرو می روند. اگر انگشت خود را روی یک علامت کششی بالغ بکشید، اغلب احساس افسردگی خفیف می کنید.

چه چیزی می تواند از شر ترک های پوستی خلاص شود؟

مانند هر اسکار، ترک‌های پوستی دائمی هستند، اما درمان ممکن است آنها را کمتر به چشم بیاورد. درمان همچنین می تواند به کاهش خارش کمک کند.

 

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از درمان ترک های پوستی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از محصولات حاوی موادی مانند رتینول هستند که می تواند به کودک شما آسیب برساند.

 

زنی در حال استفاده از لوسیون برای ترک های پوستی

 

درک این نکته مهم است که هیچ درمان واحدی برای همه کار نمی کند - و به نظر می رسد بسیاری از محصولات اصلاً مؤثر نیستند. در اینجا چیزی است که محققان در مورد درمان های متعدد برای ترک های پوستی کشف کرده اند.

 

 

 

کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌های استرچ مارک:  محققان بسیاری از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌هایی را که برای درمان ترک‌های پوستی فروخته می‌شوند، مطالعه کرده‌اند. در حالی که به نظر می‌رسد هیچ محصولی همیشه کمکی نمی‌کند - و به نظر می‌رسد برخی اصلاً کمکی نمی‌کنند - محققان هک‌های مفیدی را کشف کرده‌اند.

 

 

 

اگر می‌خواهید یکی از این کرم‌ها، لوسیون‌ها یا ژل‌ها را برای محو کردن ترک‌های پوستی امتحان کنید، حتماً:

 

 

 

  • از این محصول برای علائم کشش اولیه استفاده کنید. به نظر می رسد درمان تاثیر کمی بر روی ترک های پوستی بالغ دارد.

  • محصول را روی علائم کشش خود ماساژ دهید. وقت گذاشتن برای ماساژ دادن محصول به آرامی روی پوست ممکن است آن را موثرتر کند.

  • محصول را هر روز به مدت چند هفته استفاده کنید. اگر نتایج را مشاهده کردید، هفته ها طول می کشد تا ظاهر شوند.

 

 

 

درمان‌های خانگی:  در مطالعات، درمان‌های خانگی رایج جواب نداده‌اند. محققان دریافتند که وقتی افراد روغن بادام، کره کاکائو، روغن زیتون یا ویتامین E را روی ترک‌های پوست خود ماساژ می‌دهند، هیچ‌یک از ترک‌ها از بین نمی‌روند.

 

 

 

 

برنزه کردن نمی تواند ترک های پوستی را از بین ببرد. وقتی برنزه می‌شوید، ترک‌های پوستی بیشتر به چشم می‌آیند زیرا برنزه نمی‌شوند.

 

شخصی در تخت برنزه کننده داخل خانه

 

خود برنزه کننده : در حالی که برنزه کردن می تواند علائم کشش را بیشتر به چشم بیاورد، یک برنزه کننده می تواند علائم کشش را - چه در مراحل اولیه و چه بالغ - استتار کند. یک برنزه کننده نمی تواند ترک های پوستی را از بین ببرد.

 

 

 

داروهای تجویزی که بر روی پوست خود استفاده می کنید:  در مطالعات، به نظر می رسد دو ماده تسکین دهنده هستند:

 

 

 

  • اسید هیالورونیک

  • ترتینوئین

 

 

 

در دو مطالعه بزرگ، استفاده از اسید هیالورونیک برای علائم کشش اولیه باعث شد که علائم کشش کمتر قابل توجه باشند.

 

 

 

ترتینوئین یک رتینوئید است که همچنین ممکن است علائم کشش اولیه را کمتر به چشم بیاورد. در یک مطالعه، افرادی که به مدت 24 هفته هر شب از این کرم تجویزی استفاده کردند، علائم کشیدگی کمتری داشتند. کسانی که از کرم استفاده نکردند شاهد رشد علائم کششی اولیه خود بودند. مطالعات دیگر نتایج مشابهی یافته اند.

 

 

 

رتینول، نوع دیگری از رتینوئید نیز ممکن است به محو شدن علائم کشش اولیه کمک کند.

 

 

 

روش‌هایی که متخصصان پوست انجام می‌دهند:  متخصصان پوست از روش‌های زیر استفاده می‌کنند تا ترک‌های پوستی کمتر دیده شوند، اما هیچ‌یک از این‌ها نمی‌توانند از شر ترک‌های پوستی خلاص شوند:

 

 

 

  • لایه برداری شیمیایی

  • لیزر درمانی

  • میکرودرم ابریژن

  • فرکانس رادیو

  • سونوگرافی

 

 

 

برای اینکه بهترین نتیجه را به شما بدهد، متخصص پوست ممکن است از بیش از یک روش استفاده کند. به عنوان مثال، متخصص پوست شما ممکن است شما را با فرکانس رادیویی و لیزر رنگی پالس درمان کند.

 

 

 

با تمام روش ها، عوارض جانبی ممکن است. در دستان ماهر یک متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، عوارض جانبی معمولا جزئی و موقت هستند. معمولاً بعد از عمل کمی قرمزی و تورم وجود دارد. قرمزی و تورم در عرض چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود.

 

 

 

یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که آیا هر یک از این درمان ها برای شما مناسب است یا خیر، با توجه به سلامتی، سن و مدت زمانی که علائم کشیدگی را داشته اید.

 

 

 

آیا چیزی می تواند از علائم کشش جلوگیری کند؟

 

 

 

پاسخ کوتاه: شاید.

 

 

 

محققان کشف کرده‌اند که بسیاری از داروهایی که گفته می‌شود برای جلوگیری از ترک‌های پوستی گفته می‌شود، عملاً مؤثر نیستند. در مطالعات انجام شده، نه روغن بادام، کره کاکائو، روغن زیتون و ویتامین E از ایجاد علائم کشیدگی جلوگیری نکردند.

 

 

 

سایر مواد ممکن است موثر باشند. محققان دریافته‌اند که محصولات حاوی سنتلا یا اسید هیالورونیک ممکن است به جلوگیری از ترک‌های پوستی کمک کنند. سنتلا یک گیاه است و پوست ما به طور طبیعی حاوی اسید هیالورونیک است.

 

 

 

چه زمانی باید به دنبال تخصص متخصص پوست بود

 

 

 

درمان‌های استرچ مارک که می‌توانید در فروشگاه یا آنلاین بخرید ممکن است گران باشند. اگر متوجه شدید که زمان و هزینه زیادی را بدون هیچ نتیجه ای صرف می کنید، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره می تواند مفید باشد.

 

 

 

روش‌های داخل مطب مؤثرتر از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌ها هستند. متخصصان پوست همچنین می توانند در مورد هر محصول یا روش جدیدی که ممکن است کمک کند به شما اطلاع دهند

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :   http://gg.gg/11uhom