https://cdn.shopify.com/s/files/1/2028/2057/articles/Skin-Inflammation_1024x400.jpg?v=1584011398

 

چند بار روی پوست خود راش ، خارش یا تاول زده اید؟ بیشتر ما در برهه ای از زندگی التهابات پوستی را تجربه کرده ایم. اما آیا می دانید این راهی برای پوست شماست که می گوید سیستم ایمنی بدن شما به اختلال عملکرد خاص ، واکنش آلرژیک یا عفونت پاسخ می دهد؟

التهاب پوست معمولاً به عنوان نشانه ای از مبارزه سیستم ایمنی بدن با مهاجمان خارجی رخ می دهد. بیایید تمام علل ، روش های پیشگیری و درمان های آن را که توسط متخصص پوست ما دکتر هریش کوتام ، عضو معتبر انجمن متخصصان پوست ، دامپزشکان و لپرولوژیست های هند (IADVL) و جراحان زیبایی هند پیشنهاد شده است ، بررسی کنیم.


نکات برجسته:

التهاب پوست چیست؟
چه عواملی باعث التهاب پوست می شود؟
چگونه با پوست ملتهب رفتار می کنید؟
چه موقع با پزشک خود مشورت کنید؟
نکاتی برای التهاب پوست
شرایط التهابی پوست چیست؟
التهاب پوست چیست؟
التهاب پوست به درماتیت نیز معروف است. علائمی که حاکی از التهاب پوست است ، در درجه اول بثورات پوستی ، لکه های قرمز یا حتی از بین رفتن آن مانند تاول یا آبسه است. بثورات ناشی از التهاب معمولاً هنگام لمس سوزش ، سوزش یا خارش است.

گاهی اوقات شیوع صاف یا مانند جوش و تاول برجسته است. پوست می تواند قرمز شود و لمس آن گرم باشد. همچنین ممکن است در برخی از بثورات ترک خورده و خونریزی کند یا خشن و پوسته پوسته شود.

کلمه احتیاط:

هر التهاب مزمن که بیش از چند هفته طول بکشد نباید نادیده گرفته شود زیرا می تواند وجود بیماری هایی مانند سرطان و آرتروز را نشان دهد.

چه عواملی باعث التهاب پوست می شود؟
وقتی عفونت در بدن وجود دارد ، یا یک واکنش آلرژیک یا حتی یک بیماری یا بیماری پنهانی وجود دارد ، التهاب پوست یکی از واکنش های سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. وقتی سیستم ایمنی بدن از کار بیفتد ، می تواند واکنشی مانند مورد پسوریازیس ایجاد کند.

ژنتیک و باکتری های موجود در پوست نیز می توانند مانند التهاب اگزما باعث التهاب پوست شوند. واکنش آلرژیک به غذاهایی مانند غذاهای دریایی یا داروها نیز می تواند باعث التهاب پوست شود. به عنوان مثال ، هنگامی که افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند [1] غذاهای گلوتن مانند گندم مصرف می کنند ، واکنش روی پوست آنها به عنوان درماتیت هرپتیفورمیس شناخته می شود.

واکنش به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی یا عطرها می تواند باعث شکستگی شود. در حالی که التهاب پوست ناشی از تماس با پیچک سمی کاملاً شناخته شده است. عفونت های باکتریایی یا قارچی مانند کرم حلقوی نیز شناخته شده اند که باعث التهاب پوست می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، به ویژه برای کسانی که از بیماری خود ایمنی لوپوس رنج می برند [2] می تواند باعث ایجاد بثورات یا التهاب پوستی شود. بثورات گرمایی نوعی التهاب پوستی است که در خارج از گرما باعث می شود عرق در منافذ مسدود شود و باعث بثورات شود.

چگونه با پوست ملتهب رفتار می کنید؟
پوست ملتهب بسته به شدت یا علت بثورات با درمان های موضعی مختلف و حتی داروهای خانگی قابل درمان است. بهتر است در صورت ادامه بیش از 24 ساعت بثورات ، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

1. درمان های پزشکی
A. موضعی:
اینها روش هایی هستند که می توانند مستقیماً روی پوست استفاده شوند. آنها شامل کرم های ضد باکتری یا ضد قارچ هستند. کورتیکواستروئیدهایی که باعث کاهش التهاب ، لوسیون های کالامین یا کرم های ضد خارش می شوند که دارای هیدروکورتیزون به عنوان ماده ای برای کاهش خارش هستند. تعدیل کننده های سیستم ایمنی که به سیستم ایمنی بدن هدایت می شوند نیز یک گزینه است.

ب) شفاهی:
داروهای خوراکی برای التهاب پوست باید فقط با تجویز پزشک مصرف شوند. برای برخی از واکنش های آلرژیک ، آنتی هیستامین های عمومی و همچنین آنتی بیوتیک های خوراکی و قرص های ضد قارچ برای عفونت های باکتریایی تجویز می شود. برای شرایط شدیدتر مانند پسوریازیس ، متخصص پوست ممکن است تزریق را تجویز کند.

2. گیاهان دارویی
ثابت شده است که استفاده از گیاهان و عصاره آنها برای درمان التهاب پوست نتایج مثبتی دارد. گل ماتریکاریا (بابونه) ​​و گل همیشه بهار (گل همیشه بهار) [3] به طور گسترده ای در درمان التهابات پوستی و بیماری هایی مانند اگزما و درماتیت استفاده می شود.

گیاهان دیگری که برای درمان التهابات پوستی استفاده می شود شامل آلوئه ورا ، فندق جادوگر ، روغن بومادران و روغن گل مغربی و غیره است. همچنین گیاهانی مانند بذر شنبلیله ، برگ / گیاه چنار ریبورت ، برگ مریم گلی ، گیاه خار مریم - همه دارای خواص ضدالتهابی .

3. درمان های خانگی


برخی از موارد التهاب پوست با کمک داروهای خانگی به طور موقت قابل درمان است. با این حال ، این فقط برای تسکین موضعی برای یک دوره کوتاه مدت است. شرایط پایدار باید توسط متخصص پوست درمان شود.

برخی از گزینه ها عبارتند از:

A. کمپرس سرد:
کمپرس سرد و مرطوب می تواند باعث تسکین خارش و قرمزی شود. یک دستمال تمیز را در آب سرد خیس کنید یا از کیسه یخ در ناحیه آسیب دیده برای تسکین استفاده کنید. یک حمام با صابون ضد آلرژی یا ساخته شده با مواد ضد التهاب نیز می تواند التهاب را کاهش دهد.

B. ماساژ روغن:
روغن درخت چای به دلیل داشتن ویژگی های ضد میکروبی در مقابله با التهابات پوستی بسیار موثر است. همچنین ضد التهاب است ، بنابراین می توان از آن با درماتیت سبورئیک نیز استفاده کرد. روغن را به آرامی در پوست سر و سایر نواحی پوسته دار ماساژ دهید.

C. رژیم غذایی:
جلوگیری از ایجاد التهاب مهم است.

https://is.gd/zvvcNl