میوه های تازه ، منجمد یا کنسرو شده گزینه های بسیار خوبی هستند. میوه هایی فراتر از سیب و موز مانند انبه ، آناناس یا میوه کیوی را امتحان کنید. وقتی میوه تازه فصل نیست ، یک نوع منجمد ، کنسرو شده یا خشک را امتحان کنید. توجه داشته باشید که میوه خشک و کنسرو شده ممکن است حاوی قند یا شربت اضافه شده باشد. انواع کنسرو میوه را که در آب یا آب آن بسته بندی شده است انتخاب کنید.

ظروف آماده غذا با کلم بروکلی ، هویج ، برنج یا رشته فرنگی سوبا
سبزیجات
به سبزیجات کبابی یا بخارپز شده با یک گیاه مانند گل محمدی تنوع دهید. همچنین می توانید سبزیجات را در تابه ای نچسب با مقدار کمی اسپری پخت و پز تفت دهید. یا سبزیجات منجمد یا کنسرو شده را برای یک غذای کناری سریع امتحان کنید - فقط مایکروویو بگذارید و سرو کنید. به دنبال سبزیجات کنسرو شده بدون افزودن نمک ، کره یا سس خامه ای باشید. برای تنوع ، هر هفته یک سبزی جدید امتحان کنید.

غذاهای غنی از کلسیم
علاوه بر شیر بدون چربی و کم چرب ، ماست های کم چربی و بدون چربی را نیز در نظر داشته باشید که قندهای اضافی ندارند. این طعم ها متنوع است و می تواند جایگزین عالی دسر باشد.

گوشت
اگر در دستورالعمل مورد علاقه شما سرخ کردن ماهی یا مرغ سوخاری لازم است ، با پختن یا کباب کردن ، انواع سالم تر را امتحان کنید. حتی ممکن است لوبیای خشک را به جای گوشت امتحان کنید. از دوستان بخواهید و در اینترنت و مجلات دستورالعمل هایی با کالری کمتری جستجو کنید - شاید تعجب کنید که غذای مورد علاقه جدیدی دارید!

غذاهای راحت
عکس 2 نوع ماکارونی و پنیر ، یکی با 540 کالری و دیگری با 315 کالری
تغذیه سالم کاملا متعادل است. شما می توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید ، حتی اگر کالری زیادی ، چربی یا قندهای اضافه داشته باشند. نکته اصلی این است که هر چند وقت یک بار آنها را بخورید و آنها را با غذاهای سالم و فعالیت بدنی بیشتر متعادل کنید.

برخی از نکات کلی در مورد غذاهای راحت:

کمتر آنها را بخورید. اگر به طور معمول هر روز این غذاها را می خورید ، هفته ای یک بار یا هر ماه یکبار آن را کاهش دهید.
مقادیر کمتری بخورید. اگر غذای مورد علاقه شما با کالری بالاتر یک شکلات است ، اندازه آن کوچکتر یا فقط نصف آن باشد.
نسخه کم کالری را امتحان کنید. از مواد کم کالری استفاده کنید و یا غذا را به طرز متفاوتی تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر دستور ماکارونی و پنیر شما شامل شیر کامل ، کره و پنیر پرچرب است ، سعی کنید آن را با شیر بدون چربی ، کره کمتر ، پنیر کم چرب ، اسفناج تازه و گوجه فرنگی دوباره تهیه کنید. فقط به یاد داشته باشید که اندازه سهم خود را افزایش ندهید.

 

https://is.gd/KcHePT