https://i2.wp.com/www.eatthis.com/wp-content/uploads/2020/01/red-kidney-beans.jpg?resize=640%2C360&ssl=1

 

در حالی که همه ما احساس یکسان نگاه کردن به آینه در یک روز مهم را داریم تا ببینیم یک جوش قرمز به شما خیره شده است ، اما بین افرادی که می دانند چگونه این مشکل را برطرف کنند و کسانی که اجازه می دهند این مشکل بلغزد ، تفاوت وجود دارد. رفع مخفی؟ تنظیم رژیم خود.

وقتی می بینید که لکه ای ایجاد می شود یا جوش هایی مانند بثورات پوستی مانند آن ظاهر می شود ، معمولاً نشانه این است که به مقدار زیادی قهوه ، الکل یا غذاهای پیری افراط کرده اید. بنابراین ممکن است یک سوال منطقی ، اما نادیده گرفته شده از خود بپرسید: اگر آنچه می خوریم در صورت ما ظاهر شود ، کدام یک از بهترین مواد غذایی برای پوست به ما کمک می کند 10 سال جوانتر به نظر برسیم یا مشکلات جوش را سریعتر از برخی از Clearasil برطرف کنیم؟

به همین دلیل از متخصصان پوست - متخصصان پوست - خواستیم که غذاهای مورد علاقه خود را برای داشتن پوست بهتر به اشتراک بگذارند ، خواه این نوع گزش باعث تقویت کلاژن ، مبارزه با چین و چروک پوست یا درخشش سالم تری شود. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند از فیلتر عکس عبور کرده و زیبایی طبیعی خود را به نمایش بگذارید. این مواد غذایی را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید تا بلافاصله چهره شما را بهبود ببخشد و همچنین در مورد 24 کاری که هرگز نباید برای پوست خود انجام دهید ، اطلاعات کسب کنید.

1 ماهی قزل آلا
تخته سرو سرو ماهی قزل آلا
شاتر استوک
جوشوا زایچنر ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوست ، در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک ، می گوید: ماهی سالمون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را آرام می کند. "اسیدهای چرب آزاد به عنوان عناصر سازنده سلولهای سالم پوست هستند." دقیقا چطور؟ "از آنجا که بدن ما توانایی تولید اسیدهای چرب را ندارد ، [خوردن آنها] به تقویت موانع پوست شما کمک می کند و رطوبت را از بین می برد و مواد تحریک کننده را از بین می برد." موسسه تحقیقاتی. او توصیه می کند ماهی سالمون وحشی را بیش از حد پرورش در مزرعه برای دوز مناسب امگا 3 مصرف کنید.

با اطلاع باشید: برای دریافت آخرین اخبار غذایی مستقیماً به صندوق ورودی خود ، برای خبرنامه ما ثبت نام کنید.

2 هندوانه
هندوانه
شاتر استوک
باومن می گوید: "اگرچه به نظر ضد مغزی می رسد ، اما غلظت بالای آب در هندوانه می تواند باعث کاهش احتباس آب شود که منجر به پف کردگی دور چشم می شود." "و از آنجا که هندوانه کم قند است - در مقایسه با بسیاری دیگر از میوه ها - لازم نیست نگران گلیکاسیون ، واکنش شیمیایی کلاژن را به خطر بیندازید و منجر به چین و چروک شود."

3 چای سبز
پودر ماتچا
شاتر استوک

Kaleroy Papantoniou ، MD ، متخصص پوست و زیبایی می گوید: "از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می کند ، می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد." "این برای بهبود لکه ها و زخم ها ، برطرف کننده سموم و همچنین پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز کمک می کند. بنابراین ، کیسه های چای سبز استفاده شده را به مدت 15 تا در یخچال قرار دهید. یک دقیقه تحت درمان چشم. "

4 گوجه فرنگی
گوجه فرنگیها
شاتر استوک
زایچنر می گوید ، گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از پوست در برابر آسیب UV. در حقیقت ، یک مطالعه در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی می خورند ، 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

5 هویج
هویج کوچک
شاتر استوک
باومن می گوید: "این سبزی به دلیل مقادیر بالای بتاکاروتن ، نارنجی است که پیش ماده ویتامین A است. همچنین اتفاقاً نوعی ماده اصلی فعال در Retin-A است." "مشخص شده است که این ویتامین تولید چربی پوست را کاهش می دهد و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد."

6 آووکادو
آووکادو بدون گودال
شاتر استوک
یک دلیل وجود دارد که آووکادو یکی از عناصر محبوب ماسک صورت است. پاپانتونیو می گوید: "آووکادو در عمیق ترین سطح به سلول ها نفوذ می کند ، که در واقع یک روش خوشمزه برای دریافت یک لایه پایه پوست از ویتامین های A ، D و E ، چربی های خوب و عناصر غذایی گیاهی است." به طور جدی ، آیا چیزی وجود دارد که این میوه نتواند انجام دهد؟

7 روغن زیتون
روغن زیتون
Roberta Sorge / Unsplash

ماری جین ، MD ، متخصص پوست ، هیئت مدیره مجاز و نویسنده اسرار زیبایی آسیا می گوید: "حدود 75 درصد چربی موجود در روغن زیتون اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است در تقویت جوانی نقش داشته باشد." "آنتی اکسیدان پلی فنول های موجود در روغن زیتون همچنین می تواند رادیکال های آزاد آسیب رسان را فرو نشاند."

8 گردو
گردو
شاتر استوک
Papantoniou می گوید: گردو باعث افزایش تولید کلاژن می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اگر تعجب می کنید که کلاژن چیست ، پروتئینی است که به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند ، از افتادگی جلوگیری می کند و در نهایت پوست شما را چاق و جوان می کند. محتوای غنی امگا 3 گردو همچنین به کاهش استرس و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

9 پرتقال
خلال پرتقال
شاتر استوک
تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می دهد افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C می خورند چین و چروک کمتری دارند و پوست خشک مرتبط با افزایش سن کمتر از افرادی است که مصرف نمی کنند. توت فرنگی ، فلفل قرمز و گریپ فروت از دیگر منابع عالی ویتامین C هستند که فقط به چند مورد اشاره می کنیم!

10 کلم پیچ
کلم پیچ در یک بشقاب
شاتر استوک
این سبز برگ بسیار غنی از ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان است و باعث سلامت پوست می شود

https://is.gd/ZQRZci