https://bespotted.org/wp-content/uploads/2020/01/Benefits-of-Jojoba-Oil-Infographic-Pin.jpg

 

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا ازگیاه جوجبا که یکی از گیاهان بومی در جنوب غربی آمریکا است گرفته میشود. گیاه جوجوبادرختچه‌ای فوق العاده سر سخت با برگ‌های تخت سبز رنگ است و دانه ای قهوه ای از آن حاصل می شود که روغن جوجوبا را از آن تولید می کنند. روغن جوجوبا اندازه کافی ملایم است و به عنوان روغن حامل برای مخلوط کردن با سایر روغن های ضروری استفاده می شود. اما شما همچنین می توانید آن را به صورت جداگانه استفاده کنید.

آمریکاییان بومی از این روغن برای اهداف درمانی، دارویی و آرایشی استفاده می کردند. امروز استفاده از این گیاه شگفت انگیز در سرتاسر دنیا رایج شده است.

روغن جوجوبا چیست؟
گیاه جوجوبا گیاهی دلپذیر و چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. نه تنها در آب و هوای سخت و بیابانی که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد ، رشد می کند ، بلکه یک آجیل با بسیاری از خواص درمانی تولید می کند.

از مهره گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغنهای اساسی استفاده شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد زیادی وجود دارد که از استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی پشتیبانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست خود به مطالعه ادامه دهید.

1.

  • مرطوب کننده قوی:
    جوجوبا یک ماده مرطوب کننده است. به این معنی است که آن را برای محافظت از پوست خود فقط کافیست مقداری روغن جوجوبا به پوست خود بزنید و حتی ممکن است باعث جلوگیری از عفونت باکتریایی، آکنه و شوره سر شود.
  • ضدقارچ قوی و ضد باکتری عالی:
    روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است در حالی که آزمایشات نشان دادند که روغن جوجوبا تمام گونه های باکتری یا قارچی را نمی کشد و فقط برخی از باکتری ها و قارچ ها را که می توانند سالمونلا، عفونت E.coli و candida را ایجاد کنند می کشد.


2. ضد باکتری است
روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی Trust Source دریافت که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E. coli و کاندیدا شوند از بین می برد.

3. آنتی اکسیدان است
روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین با پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سموم دیگر مقابله کند.


4. غیر فدوژنیک است
اگرچه روغن جوجوبا یک ماده گیاهی است ، اما آرایش آن بسیار شبیه روغن (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد.

این باعث می شود که روی پوست شما جمع نشود و منافذ پوست شما مسدود شود و منجر به شکستگی کمتر و بروز آکنه کمتر شود.

5. ضد حساسیت است
در سطح مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد تا یک مهر و موم تسکین دهنده بر روی سطح ایجاد کند.

برخلاف سایر روغنهای اساسی گیاهان ، روغن جوجوبا به طور معمول تحریک کننده نیست. واکنش آلرژیک نادر است.


6. به کنترل تولید سبوم کمک می کند
روغن جوجوبا تولید سبوم را تنظیم می کند زیرا بسیار شبیه منبع اعتماد به سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این سیگنالی را به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.

این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

7. ممکن است به پیشرفت سنتز کلاژن کمک کند
آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمتهای بدن شما از غضروف ساخته شده است.

با افزایش سن میزان کلاژن کاهش می یابد منبع مطمئن. این بخشی از دلیلی است که با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. حداقل یک مطالعه منبع معتبر آنتی اکسیدان های اعمال شده بر روی پوست را برای بهبود سنتز کلاژن پیوند می دهد.

8- ممکن است به تسریع ترمیم زخم کمک کند
روغن جوجوبا ماده امیدوار کننده ای است که در تحریک ترمیم زخم مورد اعتماد است. تحقیقات اولیه نشان می دهد منبع معتبری که روغن جوجوبا سلول های پوستی شما را ترغیب می کند تا پس از جدا شدن یا بریدگی از یکدیگر جدا شوند.

این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا مرتبط باشد.

9. ممکن است به تسکین اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست کمک کند
روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی ممکن است به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک کند.

افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند.

10. ممکن است به تسکین آفتاب سوختگی کمک کند
روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. یک منبع منبع معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است.

آسیب های ناشی از آفتاب می تواند باعث کمبود آب در پوست و پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت می افزاید و باعث بهبودی می شود تا این علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

11. ممکن است به درمان آکنه کمک کند
حداقل یک آزمایش بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خاصیت درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است.

این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از شکستگی جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آکنه خفیف شود.

12. ممکن است به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند
استرس اکسیداتیو می تواند منبع معتبر را به ظاهر خطوط ریز و چین و چروک مرتبط کند. هیچ تحقیقی وجود ندارد که جوجوبا را به طور مستقیم به درمان چین و چروک و خطوط ریز مرتبط کند ، اما سایر محصولات گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی نشان داده شده است منبع مطمئن برای بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

این بدان معنی است که ممکن است قدرت آنتی اکسیدانی روغن جوجوبا وجود داشته باشد

منبع:https://is.gd/bJApl7