روغن لاوندر (lavender oil)

روغن لاوندر و یا همان اسطوخودوس خودمان حاصل گل های بسیار زیبای لاوندر است که گاهی صرفا برای استفاده تزئیناتی کشت می شود.این روغن دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که می توان به مفید بودن برای پوست,کاهش آکنه ها,روشن تر شدن پوست و کاهش چین و چروک اشاره کرد.این روغن را هم می توان به صورت موضعی رو پوست مالید و هم می توان به صورت بخور  فروش روغن لاوندر از آن استفاده کرد.

 

بررسی اجمالی
روغن اسطوخودوس یک روغن اساسی است که از گیاه اسطوخودوس گرفته می شود. می توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد ، روی پوست قرار داد و از طریق آروماتراپی تنفس کرد.

روغن اسطوخودوس از طرق مختلف می تواند برای پوست مفید باشد. این توانایی کاهش آکنه ، کمک به روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک ها را دارد. حتی می تواند برای درمان موارد دیگر مانند بهبود سلامت مو و هضم غذا مورد استفاده قرار گیرد.

روغن اسطوخودوس برای آکنه
روغن اسطوخودوس برای از بین بردن باکتری ها عمل می کند ، و این می تواند از بروز آکنه جلوگیری و بهبود یابد. منافذ پوست را از بین می برد و وقتی آن را روی پوست قرار می دهید ، التهاب را کاهش می دهد. برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای آکنه ، آن را در روغن نارگیل یا روغن حامل دیگر رقیق کنید و پس از شستن صورت ، آن را روی پوست خود بمالید.

با مخلوط کردن دو قطره روغن اسطوخودوس با یک قاشق چای خوری فندق جادوگر می توانید از روغن اسطوخودوس به عنوان تونر صورت نیز استفاده کنید. یک پنبه را در مخلوط خیس کنید و سپس آن را به آرامی روی صورت خود بمالید. برای یک جوش سرسخت ، روغن آرگان می تواند به کاهش التهاب کمک کند. یک قطره روغن اسطوخودوس را با یک قطره روغن آرگان مخلوط کرده و دو بار در روز مستقیماً روی جوش قرار دهید.

اگزما و خشکی پوست را تسکین می دهد
اگزما می تواند در هر نقطه از بدن شما ظاهر شود. با اگزما ، پوست شما خشک ، خارش دار و پوسته پوسته می شود. ممکن است خفیف یا مزمن و در مکانهای مختلف ظاهر شود. از آنجا که اسطوخودوس دارای خواص ضد قارچی است و التهاب را کاهش می دهد ، می تواند به حفظ اگزما کمک کند.

از روغن اسطوخودوس می توان برای درمان پسوریازیس نیز استفاده کرد. روغن اسطوخودوس به پاکسازی پوست و کاهش قرمزی و تحریک کمک می کند.

برای استفاده از این روغن اساسی برای اگزما ، دو قطره را با مقدار مساوی روغن درخت چای ، همراه با دو قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. می توانید روزانه از آن استفاده کنید.


روشن کننده پوست روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس می تواند به روشن شدن پوست کمک کند زیرا التهاب را کاهش می دهد. این می تواند تغییر رنگ ، از جمله لکه های تیره را کاهش دهد. روغن اسطوخودوس به کاهش لک و قرمزی کمک می کند. اگر بیش از حد رنگ آمیزی روی پوست خود دارید ، روغن اسطوخودوس نیز می تواند به آن کمک کند.

روغن اسطوخودوس برای چین و چروک صورت
رادیکال های آزاد تا حدی مسئول خطوط ریز و چین و چروک صورت هستند. روغن اسطوخودوس پر از آنتی اکسیدان است ، که به شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای چین و چروک پوست ، از چند قطره روغن اساسی به همراه روغن نارگیل استفاده کنید. این مخلوط را می توان یک یا دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد.

توانایی ضد التهاب
التهاب دردناک با روغن اسطوخودوس قابل درمان است. اثرات تسکین دهنده درد و بی حسی روغن به تسکین التهاب کمک می کند ، در حالی که بتا کاریوفیلن موجود در روغن نیز به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند.

برای درمان التهاب ناشی از سوختگی ، یک تا سه قطره روغن اسطوخودوس و یک تا دو قاشق چای خوری مورینگا یا روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. می توانید این مخلوط را سه بار در روز استفاده کنید.

اگر آفتاب سوختگی دارید ، اسپری روغن اسطوخودوس می تواند به شما کمک کند. در یک بطری اسپری ، یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا ، 2 قاشق غذاخوری آب مقطر ، 10 تا 12 قطره روغن اسطوخودوس و روغن جوجوبا را ترکیب کنید. بطری را تکان داده و روی آفتاب سوختگی خود اسپری کنید. دو یا سه بار در روز از اسپری استفاده کنید تا آفتاب سوختگی بهبود یابد.

 

منبع : https://is.gd/wBNDWB