در حالی که بسیاری از محصولات صنعت مانند مواد شوینده ، صابون و عطر مستقیماً توسط مصرف کننده خریداری می شوند و برخی دیگر به عنوان واسطه در ساخت سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرند ، به عنوان مثال در اروپا 70٪ از مواد شیمیایی تولید شده برای ساخت محصولات استفاده می شود. صنایع دیگر از جمله سایر شاخه های صنایع شیمیایی خود. این صنعت از طیف گسترده ای از مواد اولیه استفاده می کند ، از هوا و مواد معدنی گرفته تا روغن.

شکل 2. در 10 سال گذشته نه تنها در اروپا و ایالات متحده بلکه در چین ، هند ، بقیه آسیا و برزیل تغییراتی در صنعت شیمیایی ایجاد کرده است. این نمای نمایی از کارخانه صنایع شیمیایی در خلیج دایا در جنوب شرقی چین است.

 با افزایش رقابت در سراسر جهان ، نوآوری در یافتن راه های جدیدی برای صنعت برای جلب رضایت مصرف کنندگان به طور فزاینده پیشرفته ، خواستار و آگاهی از محیط زیست ، بسیار مهم است.

صنایع شیمیایی چه چیزی تولید می کند؟
محصولات صنایع شیمیایی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

مواد شیمیایی اساسی
مواد شیمیایی تخصصی
مواد شیمیایی مصرفی
چندین طبقه بندی دیگر استفاده می شود اما این یکی در زمینه این وب سایت ساده و مفید است. بازده ها با مواد شیمیایی اساسی که در مقادیر زیادی (میلیون ها تن) تولید می شوند و برخی از مواد شیمیایی مخصوص در مقادیر کمی کیلوگرم اما با ارزش بسیار بالا تولید می شوند ، به طور گسترده ای تولید می شوند. همانطور که در واحد مربوط به راکتورهای شیمیایی توضیح داده شده است ، انتخاب راکتور اغلب با مقدار ماده شیمیایی تولید شده از آن روبرو می شود.