آنچه یک زن در دوران بارداری می خورد و می نوشد منبع اصلی تغذیه کودک خود است. بنابراین ، متخصصان توصیه می کنند که رژیم غذایی مادر آینده باید شامل انواع غذاها و نوشیدنی های سالم برای تأمین مواد مغذی مهم کودک برای رشد و نمو باشد.

مقالات مرتبط با بارداری از Live Science:

بچه دار شدن: مراحل بارداری
آیا شما باردار هستید؟ 12 نشانه اولیه بارداری
آیا من باردار هستم؟ شرکت در تست بارداری در منزل
آیا کودک می آید؟ 6 علامت زایمان
سقط جنین: علائم ، نشانه ها و علل آن
تغذیه اصلی بارداری
طبق گفته کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) ، یک زن باردار به کلسیم ، اسیدفولیک ، آهن و پروتئین بیشتر از زنی که انتظار ندارد نیاز دارد. در اینجا مهم است که چرا این چهار ماده مغذی مهم هستند.

اسید فولیک:

هنگامی که ماده مغذی در غذاها یافت می شود ، به عنوان فولات شناخته می شود ، اسید فولیک یک ویتامین B است که برای کمک به جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و نخاع کودک بسیار مهم است ، که به عنوان نقص لوله عصبی شناخته می شود.

ممکن است دریافت مقدار توصیه شده اسید فولیک فقط از رژیم غذایی دشوار باشد. به همین دلیل ، March of Dimes ، سازمانی مختص جلوگیری از نقایص مادرزادی ، به زنانی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند توصیه می کند روزانه حداقل یک ماه قبل از بارداری مکمل ویتامین حاوی 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند. در دوران بارداری ، آنها به زنان توصیه می کنند که مقدار اسید فولیک را به 600 میکروگرم در روز برسانند ، مقداری که معمولاً در ویتامین قبل از تولد روزانه یافت می شود.

منابع غذایی: سبزیجات سبز برگ ، غلات غنی شده یا غنی شده ، نان و پاستا ، لوبیا ، مرکبات.

کلسیم:


از این ماده معدنی برای ساخت استخوان و دندان کودک استفاده می شود. طبق آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی ، اگر یک زن باردار کلسیم کافی مصرف نکند ، مواد معدنی از فروشگاه های مادر در استخوان های او گرفته می شود و به کودک می رسد تا نیازهای اضافی بارداری را برآورده کند. بسیاری از محصولات لبنی همچنین با ویتامین D غنی شده اند ، ماده مغذی دیگری که با کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان های کودک کار می کند.

زنان باردار 19 ساله و بیشتر به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. بر اساس ACOG ، نوجوانان باردار ، 14 تا 18 ساله ، روزانه به 1300 میلی گرم نیاز دارند.

منابع غذایی: شیر ، ماست ، پنیر ، آب و غذاهای غنی شده با کلسیم ، ساردین یا ماهی آزاد با استخوان ، مقداری سبزی برگ (کلم پیچ ، بو چوی).

اهن:

به گفته ACOG ، زنان باردار به 27 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند که دو برابر مقدار مورد نیاز خانم هایی است که انتظار ندارند. مقادیر اضافی این ماده معدنی برای تولید خون بیشتر جهت تأمین اکسیژن کودک مورد نیاز است. دریافت کم آهن در دوران بارداری می تواند منجر به کم خونی ، وضعیتی منجر به خستگی و افزایش خطر عفونت شود.

ACOG توصیه می کند برای افزایش جذب آهن ، در همان وعده غذایی منبع خوبی از ویتامین C قرار دهید. به عنوان مثال ، هنگام صبحانه یک لیوان آب پرتقال همراه با غلات غنی شده با آهن میل کنید.

منابع غذایی: گوشت ، مرغ ، ماهی ، لوبیای خشک و نخود فرنگی ، غلات غنی شده با آهن.

پروتئین:

سارا کریگر ، متخصص تغذیه و سخنگوی تغذیه قبل از تولد آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در سن پترزبورگ ، فلوریدا ، گفت: در دوران بارداری پروتئین بیشتری مورد نیاز است ، اما اکثر زنان در دریافت غذاهای غنی از پروتئین در رژیم های غذایی خود مشکلی ندارند. . وی پروتئین را به عنوان "یک ماده مغذی سازنده" توصیف کرد ، زیرا به ساخت اندام های مهم برای کودک مانند مغز و قلب کمک می کند.

منابع غذایی: گوشت ، مرغ ، ماهی ، لوبیای خشک و نخود فرنگی ، تخم مرغ ، آجیل ، توفو.

 

 

https://is.gd/ERVz6o