High protein foods

احساس آبی؟ اگر امروز صبح در طرف اشتباه رختخواب از خواب بیدار شده اید و نمی توانید خلق و خوی بد خود را تکان دهید یا اختلال عاطفی فصلی شروع به پایین آمدن شما می کند ، ممکن است سرمایه گذاری در وان بزرگی از بستنی بن و جری و خزیدن وسوسه‌انگیز باشد. به پشت کبوتر خود برگردید.

اما آنچه می خورید در واقع نقش مهمی در احساس شما دارد! بنابراین ، در حالی که بستنی شکلاتی ممکن است روحیه شما را بالا ببرد ، احتمال دارد که این تنها موقت باشد. برای رفع عواقب عاطفی فصلی هنوز یک مشکل سریع وجود ندارد ، اما بسیاری از افراد رژیم غذایی سالم پیدا می کنند و ورزش می تواند به سهولت در علائم کمک کند.

برای شروع مجدد هورمون های خوب و در آغوش گرفتن یک روز کاملاً جدید ، (در کنار میوه و سبزیجات فراوان) غذاهای تقویت کننده خلق و خوی ما را به لیست خرید خود اضافه کنید و پاداش های خوشبختی را به دست آورید:
1. آجیل برزیل
آجیل برزیل یکی از بهترین منابع سلنیوم معدنی است و مطالعات نشان داده است که افرادی که کمبود آن هستند ، میزان افسردگی ، تحریک پذیری ، اضطراب و خستگی را افزایش داده اند.

this این را امتحان کنید: تنها سه آجیل برزیل برای بدست آوردن RDA سلنیوم است. آنها را به عنوان میان وعده صبحانه با موز میل کنید ، یا آجیل خرد شده برزیل را روی سالادها یا یک هم بزنید سرخ کنید.
2. ماهی روغنی
براساس تحقیقات ، افرادی که کمبود اسیدهای چرب امگا 3 دارند ، مستعد ابتلا به افسردگی و خلق و خوی کم هستند ، زیرا این اسیدهای چرب درصد زیادی از بافت مغز ما را تشکیل می دهند. دکتر اوا سیهلاروا ، رئیس تحقیقات بنیاد بهداشت روان گفت: "حدود 60 درصد از وزن خشک مغز چربی است و حدود 30 درصد آن به شکل امگا 3 است."

خوردن ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی و ساردین به طور منظم باعث می شود مغز شما سالم بماند و با نگه داشتن انعطاف پذیری سلول های مغز ، روحیه شما را بهبود بخشد ، بنابراین مواد شیمیایی پیام رسانی مغز - انتقال دهنده های عصبی - می توانند موثرتر عمل کنند.

this این کار را امتحان کنید: حداقل یک وعده (140 گرم) در هفته میل کنید. برای داشتن صبحانه یا ناهار تقویت مغز ، ماهی خال مخالی را روی نان امتحان کنید.
3. جو دوسر
جو دوسر به دلیل ضعف گلیسمی پایین (GI) تقویت کننده خلقی مؤثر است - آنها به آرامی انرژی را در جریان خون رها می کنند ، که قند خون و خلق و خوی را پایدار نگه می دارد (برخلاف تأمین عجله ای که به سرعت فرو می رود و باعث می شود احساس تحریک پذیری بیشتری داشته باشید). جو نیز حاوی سلنیوم معدنی تقویت کننده خلق و خو است.

this این را امتحان کنید: نصف فنجان فرنی یک راه عالی برای شروع روز است. آن را با یک قاشق غذاخوری عسل و آجیل یا ماست برای پروتئین اضافه شده امتحان کنید.
4. موز
موز حاوی اسید آمینه تریپتوفان و همچنین ویتامین های A ، B6 و C ، فیبر ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و کربوهیدرات است. کربوهیدراتهای تقویت کننده حالت به جذب تریپتوفان در مغز کمک می کنند ، در حالی که ویتامین B6 به تبدیل تریپتوفان به هورمون افزایش خلق و خوی سروتونین کمک می کند.

این به تقویت روحیه شما کمک می کند و همچنین به خواب کمک می کند. از تریپتوفان به دلیل توانایی آن در افزایش سطح سروتونین ، در درمان انواع شرایط مانند بی خوابی ، افسردگی و اضطراب استفاده شده است.

this این کار را امتحان کنید: هر روز یک موز متوسط ​​را به عنوان میان وعده صبحانه میل کنید یا صبح آن را در فرنی خرد کنید.