بازارهای سرمایه چیست؟
بازارهای سرمایه محلهایی هستند که پس انداز و سرمایه گذاری بین تأمین کنندگان سرمایه و کسانی که به سرمایه نیاز دارند ، هدایت می شوند. نهادهای دارای سرمایه شامل سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی هستند در حالی که افرادی که به دنبال سرمایه هستند ، مشاغل ، دولت ها و مردم هستند.


بازارهای سرمایه از بازارهای اولیه و فرعی تشکیل شده است. متداول ترین بازارهای سرمایه بازار سهام و بازار اوراق بهادار است.


بازارهای سرمایه به دنبال بهبود کارآیی معاملات هستند. این بازارها کسانی را که دارای سرمایه هستند و افرادی که به دنبال سرمایه هستند گرد هم می آورند و مکانی را فراهم می کنند که اشخاص بتوانند اوراق بهادار را مبادله کنند.


بازارهای سرمایه
پیشگویی های کلیدی
بازارهای سرمایه به مکانهایی گفته می شود که پس انداز و سرمایه گذاری بین تأمین کنندگان سرمایه و افرادی که نیاز به سرمایه دارند جابجا می شوند.
بازارهای سرمایه از بازار اصلی تشکیل شده است ، جایی که اوراق بهادار جدید صادر و فروخته می شوند و بازار ثانویه که اوراق بهادار از قبل صادر شده بین سرمایه گذاران معامله می شود.
متداول ترین بازارهای سرمایه بازار سهام و بازار اوراق بهادار است.
درک بازارهای سرمایه
اصطلاح بازار سرمایه به طور گسترده مکانی را تعیین می کند که اشخاص مختلف با ابزارهای مختلف مالی تجارت می کنند. این سالنها ممکن است شامل بازار سهام ، بازار اوراق بهادار و بازار ارز و ارز باشد. بیشتر بازارها در مراکز مهم مالی از جمله نیویورک ، لندن ، سنگاپور و هنگ کنگ متمرکز شده اند.

بازارهای سرمایه از تأمین کنندگان و کاربران صندوق ها تشکیل شده است. تهیه کنندگان شامل خانوارها و مؤسساتی هستند که به آنها خدمت می کنند - صندوق های بازنشستگی ، شرکت های بیمه عمر ، بنیادهای خیریه و شرکت های غیر مالی - که بیش از نیازهای آنها برای سرمایه گذاری پول نقد ایجاد می کنند. استفاده از وجوه شامل خریداران وسایل نقلیه خانگی و موتوری ، شرکت های غیر مالی و دولت بودجه سرمایه گذاری زیرساخت ها و هزینه های عملیاتی را تأمین می کند.


از بازارهای سرمایه برای فروش محصولات مالی مانند سهام و اوراق بهادار بدهی استفاده می شود. سهام سهام است ، که سهام مالکیت در یک شرکت است. اوراق بهادار بدهی ، مانند اوراق قرضه ، IOU با بهره است.

این بازارها به دو دسته مختلف تقسیم می شوند: بازارهای اولیه - جایی که سهام جدید سهام و اوراق بهادار به سرمایه گذاران فروخته می شود - و بازارهای ثانویه که اوراق بهادار موجود را تجارت می کنند. بازارهای سرمایه بخش مهمی از یک اقتصاد مدرن کارآمد هستند زیرا پول را از طریق افرادی که آن را دارند به سمت کسانی که برای استفاده تولیدی به آن نیاز دارند منتقل می کنند.

بازارهای اصلی در مقابل بازارهای ثانویه
بازارهای سرمایه از بازارهای اولیه و فرعی تشکیل شده است. بیشتر بازارهای ابتدایی و فرعی مدرن سیستم عامل های رایانه ای مبتنی بر رایانه هستند.

بازارهای اولیه برای سرمایه گذاران خاص که اوراق بهادار را مستقیماً از شرکت صادرکننده خریداری می کنند ، باز است. این اوراق بهادار به عنوان اصلی ترین عرضه یا عرضه عمومی عمومی (IPO) در نظر گرفته می شوند. وقتی یک شرکت عمومی می شود ، سهام و اوراق قرضه خود را به سرمایه گذاران در مقیاس بزرگ و نهادی مانند صندوق های تامینی و صندوق های متقابل می فروشد.

از سوی دیگر ، بازار ثانویه شامل مکانهایی است که تحت نظارت یک نهاد نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) که در آن اوراق بهادار موجود یا از قبل صادر شده بین سرمایه گذاران معامله می شود. شرکتهای صادرکننده سهمی در بازار ثانویه ندارند. بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و Nasdaq نمونه هایی از بازار ثانویه هستند.